مقايسه ی ب ام و 745i و لکسس LS 430
ساعت ۳:٠۸ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٥/۱۱/۳٠   کلمات کلیدی:

مقايسه ی ب ام و 745i و لکسس LS 430

سلام دوستان

از نظرات شما متشکرم. امیدوارم که بیشتر نظر بدهید .

امروز می خواهم از یک مفایسه ی فنی برای شما مطلب بذارم .

طراحی بدنه : 

در این مقایسه لوکس ترین محصولات شرکت لکسس و شرکت ب ام و را انتخاب کردیم

تا بتوانیم فرق یک سدان لوکس ژاپنی و یک سدان لوکس آلمانی را بفهمیم .

با نگاهی به طراحی بیرونی لکسس ال اس متوجه می شویم که این خودرو نسبت به

نسل قبلی اش تفاوتهای بسیاری کرده است ولی درر مقابل طراحی زیبا و مدرن ب ام و

حرف زیادی برای گفتن ندارد . ابعاد ب ام و کمی از لکسس ال اس ۴۳۰ بزرگتر می باشند.

برای انجام این مقایسه ما از مدل بدنه ی کوتاه استفاده کردیم . در این بخش ب ام و سری

هفت جدید با اختلاف کم برنده می شود .

2006 BMW 7 Series 750i 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2006 BMW 7 Series 750i 3/4 Rear Passenger Side

 

2007 Lexus LS 460 L Luxury Sedan 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Lexus LS 460 L Luxury Sedan 3/4 Rear Passenger Side

طراحی کابین : 

هر دو خودروی مورد بحث قیمتی بالای ۵۰ هزار دلار دارند پس باید انتظارمان هم از

این دو خودرو بالا باشد . در داخل کابین ب ام و ارگونومی بخوبی رعایت شده بود و

هماهنگی و زیبایی آن هم قابل تحسین است و راحتی قابل توجهی هم داشت .

دنده  ی آن در کنار فرمان قرار داشت و ترمز دستی آن بصورت یک کلید روی آن اهرم

دنده ی اتوماتیک قرار گرفته بود. در داخل لکسس ال اس طراحی به شکل دیگری بود

و داشبورد و صندلی ها فرم خاص خود را داشتند و با ب ام و فرق می کردند و حتی

زیبا تر نیز بودند. در این بخش لکسس برنده شد .

2007 Lexus LS 460 L Luxury Sedan Full Dashboard and Windshield

 

 2006 BMW 7 Series 750i Full Dashboard and Windshield

موتور و گیربکس : 

ب ام و 745i دارای موتور ۸ سیلندر به قدرت ۳۳۳ اسب بخار و تورک ۴۵۰ نیوتن متر بود

و همچنین خودرو  لکسس LS 430 موتوری هشت سیلندر وی شکل به قدرت ۳۳۲

اسب بخار و نیروی تورک ۴۹۴ نیوتن متر دارا بود که فقط با گیر بکس اتوماتیک عرضه

می شود. با توجه به این که لکسس فقط یک اسب بخار از بی ام و کمتر است و نیز

با توجه به نیروی تورک بیشتر با اختلاف بسیار زیاد با بی ام و و قدرت بیشتر و دینامیک

بالا تر در این بخش لکسس ال اس ۴۳۰ رتبه اول را کسب می کند .

رتبه ی اول :  لکسس LS 430  مدل ۲۰۰۷

رتبه ی دوم :  ب ام و 745i مدل ۲۰۰۷

2006 BMW 7 Series 750i Head on Front

 2006 BMW 7 Series 750i Driver Side Profile

2007 Lexus LS 460 L Luxury Sedan Head on Front

2007 Lexus LS 460 L Luxury Sedan Driver Side Profile


 
گزارش از نمايشگاه اتومبيل شيکاگو ۲۰۰۷
ساعت ٦:۱٩ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٥/۱۱/٢٧   کلمات کلیدی:

شیکاگو اتوشو ۲۰۰۷

سلام دوستان

امروز می خوام مطلبی از نمایشگاه بین المللی اتومبیل در شهر شیکاگو براتون بزارم.

خودروی اول : 2008 Ford Taurus X Preview

2008 Ford Freestyle is expected to debut at the 2007 Chicago Auto Show. Pictured: The 2008 Ford Five Hundred.

2008 Ford Taurus X

2008 Ford Taurus X

2008 Ford Taurus X

2008 Ford Freestyle is expected to debut at the 2007 Chicago Auto Show. Pictured: The 2007 Ford Freestyle.

خودروی دوم : Chevrolet Camaro Convertible Concept

Chevrolet Camaro Concept

Chevrolet Camaro Convertible Concept

خودروی سوم : 2007 Ford Shelby GT500 Convertible Preview

2007 Ford Shelby GT500

خودروی چهارم : 2007 Porsche 911 GT3 Preview

2007 Porsche 911 GT3

2007 Porsche 911 GT3

2007 Porsche 911 GT3

2007 Porsche 911 GT3

خودروی  پنجم  :  2008 Toyota Highlander Hybrid Preview

2008 Toyota Highlander Hybrid

2008 Toyota Highlander Hybrid

2008 Toyota Highlander Hybrid


 
لکسس LS 460 در دبی به نمايش گذاشته شد
ساعت ۳:٤٢ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٥/۱۱/٢٦   کلمات کلیدی:

لکسس LS 460

شرکت اتومبیل سازی تویوتا یک مکان ساده ای را در باب الشمس دبی برای به نمایش گذاشتن نسل چهارم کاملآ جدید لکسس LS 460 مدل ۲۰۰۷ خود را در هفته ی گذشته انتخاب کرد. با توجه به این که این خودرو برای اولین بار به عنوان ال اس ۴۰۰ در سال ۱۹۹۰ به بازار معرفی شده بود ؛ شرکت لکسس بیش از یک میلیارد دلار برای اطمینان از این که این مدل از خودروی خود قابل رقابت ب ام و ؛ مرسدس بنز و آئودی باشد  سرمایه گذاری کرد. 

 

 

این مدل جدید که لقب ال اس ۴۶۰ را به خود گرفته بود جایگزین مدل قدیمی و کنار گذاشته شده ی ال اس ۴۳۰ گردید و به لحاظ جایگزینی موتور ؛ بزرگترین جایگزینی محسوب می گردد. این اتومبیل ژاپنی همچنین دارای فناوری هایی مانند اولین گیربکس اتوماتیک ۸ دنده در جهان و همچنین  موتور کاملآ جدید ۳۴۲ اسب بخاری ۴۶۰۰ سی سی وی هشت که ازفناوری هوشمند دارای سوپاپ های متغیر می باشد . این فناوری به این دلیل بسیار جالب می باشد که سیستم سوپاپ های متغییر هیدرولیکی در دور موتور زیر ۱۰۰۰ آر پی ام  عمل نمی کند که خود این کار باعث مصرف سوخت بسیار کم می گردد . به جز تآثیر L-Finesse بر روی طراحی آن راحتی اتومبیل و همچنین سیستم صوتی و تصویری مدرن این خودروی لوکس به عنوان یک ویژگی در یک سطح جدیدی می باشد .

 منتظر ادامه ی این مطلب باشید .


 
هيوندای سوناتا ۲۰۰۷
ساعت ٥:٢۱ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٥/۱۱/٢۱   کلمات کلیدی:

هيوندای سوناتا ۲۰۰۷  

سلام دوستان

از نظرات شما متشکرم . دیروز نتوانستم بروز کنم  ولی امروز بروز کردم .

امروز می خوام مطلب  درباره ی هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۷ بگذارم .

بعدآ هم می خوام این اتومبیل رو با خودروهای جدیدی مانند تویوتا کمری

نیسان ماکسیما یا آلتیما و هوندا آکورد که مهمترین رقبای سوناتا هستن

مقایسه بکنم. خواهش  می کنم نظر بدین ... . 

طراحی ظاهری :

 سوناتا در بازار امارات قیمتی بین ۵۲۵۰۰ تا ۸۰۰۰۰  درهم دارد و در بازار

آمریکا نیز قیمتی بین ۱۷۵۰۰ تا ۲۳۰۰۰ دارد و نسبت به رقبایش این قیمتها

برای این چنین خودرو یی بسیار ارزان و مناسب به نظر می رسد و پایین ترین قیمت را

در میان رقبایش داراست. طراحی بدنه ی این اتومبیل کره ای نسبت به قیمتی که دارد

بسیار خوب است و در واقع این هیوندایی دارای یک طراحی گرانقیمت است که با قیمت

 خودرو هم خوانی ندارد. جالب است بدانید که مهندسین هیوندای برای ساخت سوناتای

جدید الگویی که انتخاب کردنند « آئودی آ ۶ » بود  البته نسل قبلی آن. در کل در بخش

طراحی ظاهری بدنه این اتومبیل امتیاز بسیار خوب و قابل توجهی را کسب کرده است .

در همه ی مدل های سوناتای ۲۰۰۷ رینگ ها  پنج پره و ۱۷ اینچ هستند . 

2007 Hyundai Sonata LTD XM Head on Front

2007 Hyundai Sonata LTD XM Head on Rear

 2007 Hyundai Sonata LTD XM 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Hyundai Sonata LTD XM 3/4 Rear Passenger Side

2007 Hyundai Sonata LTD XM Driver Side Profile

2007 Hyundai Sonata LTD XM Front Wheel Close Up

 

طراحی داخلی :

 پس وارد شدن به داخل کابین سوناتا متوجه می شویم که طراحی داخلی

سوناتا هم مانند بیرون آن زیبا و دل چسب است و گرانقیمت نیز می باشد

ولی در  کل  هماهنگ است . صندلی ها هم که در مدل ۶ سیلندر  دارای

پوشش چرم طبیعی هستند چندان راحت نیستند و در قسمت نشیمن گاه

کمی سفت به نظر می رسند و بر خلاف داشبورد از طراحی زیبایی برخوردار 

نبودند . در داخل کابین هنگام حرکت به دلیل استفاده از تایرهای با کیفیت میشلن

صداهایی که به گوش می رسد بسیار کم می باشد. تودوزی داخل کابین سوناتا

دارای تنوع میباشد که از نظر رنگ داشبورد و صندلی ها دارای دو نوع یکی از آنها

کرم ـ قهوه ای روشن  است و دیگری خاکستری ـ طوسی روشن  می باشد که

هر دو مدل زیبا هستند و برای سلیقه های مختلف ارائه شده اند. در مورد طرح

داشبورد هم باید بگوییم که ۳ انتخاب وجود دارد : طرح چوب ـ طرح مشکی ـ طرح

نقره ای . استفاده از دو رنگ در طراحی داشبورد سوناتا باعث شده که کابین این

اتومبیل بزرگ تر و گران قیمت تر به نظر برسد. فضای صندوق عقب سوناتای جدید

۱۲۱ فوت مکعب می باشد که از نسل قبلی ۷هفت فوت بیشتر است .

2007 Hyundai Sonata LTD XM Full Dashboard and Windshield

2007 Hyundai Sonata LTD XM Center 1/3 of Dash

2007 Hyundai Sonata LTD XM Driver Side Front Door

2007 Hyundai Sonata LTD XM Driver Side Door Controls

2007 Hyundai Sonata LTD XM Left 1/3 of Dash

2007 Hyundai Sonata LTD XM Right 1/3 of Dash

2007 Hyundai Sonata LTD XM Glove Box

2007 Hyundai Sonata LTD XM Front Driver Seat

2007 Hyundai Sonata LTD XM Rear Seat

2007 Hyundai Sonata LTD XM Radio and Console Area

 

موتور و گیر بکس :

 موتور مورد استفاده در این هیوندای G6DB از خانواده ی لامبادا بوده که یک

موتور شش سیلندر وی شکل به حجم ۳۳۰۰ سی سی و مخصوص مدل

ال اکس ۲۰۰۶ و در حال حاضر لیمیتد ۲۰۰۷ می باشد که توان تولیدی آن

۲۳۵ اسب بخار و نیروی تورک آأن ۲۲۶ پاوند می باشد .

موتور دیگر مورد استفاده در این اتومبیل یک پیشرانه ی چهار سیلندر خطی

۲۴۰۰ سی سی است که تورک آن ۲۱۹ پاوند و اسب بخار آن  هم ۱۶۱ است.

برای سوناتای ۲۰۰۷ می توان دو نوع گیر بکس مختلف سفارش داد که یکی از

آن ها اتوماتیک و از نوع شیفت ترونیک است و دیگری هم از نوع ۵ سرعته ی

دستی می باشد . 

 

2007 Hyundai Sonata LTD XM Engine Compartment

 

پایان سخن :

 هیوندای سوناتا ۲۰۰۷ نسبت به نسل های قبلیش تغییرات اساسی

نموده است و دیگر آن اتومبیل ساده ی کره ای نیست و حرفهایی برای

گفتن دارد. در حال حاضر می توان در کشور ایران یک دستگاه هیوندای

سوناتای مدل ۲۰۰۷ چهار سیلندر دنده ای را با قیمت ۲۷۹۰۰۰۰۰ تومان

پلاک شده خریداری نمود ( در ایران هزینه ی پلاک کردن خودروهای وارداتی

یک میلیون تومان میباشد ) که بسیار مناسب به نظر می رسد و هر ایرانی

 را وسوسه می کند تا تویوتا کمری را فراموش کند و سوناتا بخرد . حتمآ نظرتان را راجع

به این مطلب بگویید .


 
آزمایش رانندگی با پژو ۱۰۰۷
ساعت ٢:۳۱ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٥/۱۱/۱٩   کلمات کلیدی:

پژو ۱۰۰۷

 سلام دوستان

از نظرات شما بسیار متشکرم. امیدوارم از مطالب قبلی استفاده کرده باشید .

امروز در باره ی خودروی جدید شرکت پژو مطلب گذاشته ام .

پژو ۱۰۰۷ با دو پیشرانه ی بنزینی ۱۴۰۰ و  ۱۶۰۰ سی سی و همچنین یک پیشرانه

دیزلی  ۱۴۰۰ سی سی  اچ دی آی قابل سفارش  است. در این میان هر دو پیشرانه

۱۴۰۰  سی سی این اتومبییل از گونه ی هشت سوپاپه هستند  و از آن جا که قیمت

این اتومبیل با موتور ۱۴۰۰ سی سی بنزینی ارزان تر بوده . ۱۰۰۷ با این پیشرانه ی

۱۴۰۰ سی سی ۸ سوپاپ بنزینی و نسبتآ پر قدرت پر فروش ترین مدل این اتومبیل

است . بیشترین توان و گشتاور این موتور به ترتیب برابر با ۷۵ اسب بخار در ۵۴۰۰ 

دور و ۱۱۸ نیوتن متر در  ۳۳۰۰  دور در دقیقه است .  این پیشرانه یکی از ساخته های

 نسبتآ قدیمی کارخانه ی پژو بوده که هنوز در ساخته های نو این خودرو ساز فرانسوی

نیز به کار گرفته می شود.

پژو ۱۰۰۷ با این که یک اتومبیل کوچک است ولی ۱۱۵۰ کیلو گرم وزن دارد و میانگین

 مصرف سوخت آن با این پیشرانه به گفته شرکت پژو ۶/۱۵ کیلو متر بر هر لیتر است.

 یکی از رقیبان این اتومبیل فولکس واگن پولو میباشد که این خودرو هم با ۳ پیشرانه ی

بنزینی و ۳ پیشرانه ی دیزل قابل دستیابی است.

عکس های زیر که مربوط به اتومبیل پژو ۱۰۰۷ مدل ۲۰۰۷ است را سیو کنید پس

از سیو کردن بزرگ و با کیفیت می شوند.

نظر فراموش نشود !!!

 

 


 
تويوتا پرادو GX
ساعت ٥:۱۸ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٥/۱۱/۱۳   کلمات کلیدی:

تويوتا پرادو GX

مدل پرادو از سري خودروهاي لندكروز شركت تويوتا ميباشد كه يكي از محبوب ترين هاي دنياي خودروهاي بياباني به حساب مي آيد. خودرويي متناسب با فضاي شهري و مصرف سوخت كم و در عين حال مانوس با بيابان. ورود اين خودرو به ايران عرصه را براي رقيبانش بسيار تنگ كرده و پيش بيني ميشود خودروهايي مثل موسو، سرانزا و رونيز با افت شديد فروش (همين الان هم وضعيت فروش و تيراژ توليدي اين خودرو بسيار نا اميد كننده است) روبرو شوند. قيمت اين خودرو حدود 50 ميليون تومان است .

نماي خارجي :
پرادو تركيبي پيشرفته از قدرت، كيفيت و زيبايي است، خودرويي كه چشمان ما ايرانيان را به يك نظر ميربايد! در جلوي اين خودرو دو چراغ بزرگ را كه تا روي كاپوت پيشروي كرده اند ميبينيم. در ميان اين دو جلو پنجره اي استيل رنگ آن با آرم تويوتا قرار گفته. در روي سپر يك قطعه ي استيل كه روي آن نام PRADO حك شده و گارد محافظ به همراه دو چراغ مه شكن چشم نوازي ميكند. در نماي بغل خودرو اولين چيزي كه نظر شما را جذب ميكند رينگ هاي آلومينيومي شش پر به همراه آرم تويوتا در وسط آنها است. درب دوم كمي از درب اول كوچكتر است كه ركاب بغل خودرو در زير آن دو قرار دارد. در پشت خودرو، چراغ ها با برآمدگي بر روي بعضي نواحي ديده ميشود كه بسيار زيبا هستند. يك زاپاس بند هم وجود دارد كه روي ان نام خودرو نوشته شده.

نماي داخلي :
داخل خودرو يك طراحي مدرن و فوق العاده است. تركيبي زيبا از پنل هاي نقره اي، چوبي و مشكي. در وسط داشبورد از بالا اولين چيزي كه ديده ميشود صفحه اي است كه شمال قطب نما، شيب سنج، دما سنج و ساعت ديجيتال  كه امكانات لازم براي سفرهاي بياباني و كوهستاني است. در زير اين نمايشكر سيستم صوتي خودرو وجود دارد كه قابليت پخش CD و كاست و همچنين دريافت كانال هاي AM و FM را دارد. بعد از سيستم صوتي نوبت ميرسد به سيستم تهويه و تنظيم دماي خودرو. دو عدد كولر تمام اتومات با قابليت تنظيم دماي هوشمند، زاويه و شدت وزش فن ها و تنظيمات ديگر است. بعد از اين مجموعه، دنده و كمك خودرو قرار دارد، همانطور كه ميدانيد خودورهاي بياباني داراي 2 ديفرنسيل ميباشند كه قابليت اعمال نيرو از عقب و كشش از جلو را به طور همزمان به راننده ميدهد به همين دليل است كه اين تيپ از خودروها قادرند از سطوح شيبدار به راحتي بالا روند. در دو طرف اين مجموعه دريچه هاي هواي وسط قرار دارند كه دو قاب نقره اي رنگ آنها را در بر گفته است و از بالا تا پايين ادامه دارد. دستگيرههاي باز كردن درب ها هم بهرنگ نقره اي هستند و دور كليدهاي بالا و پايين آوردن شيشه هم يك قاب آلومينيومي قرار دارد.

موتور و مشخصات ديگر :
اين خودرو داراي يك موتور 4 سيلندر 16 سوپاپه است كه با ظرفيت 2700 cc قدرتي معادل 160 اسب بخار در 5200 دور در دقيقه را ايجاد ميكند و داراي گيربكس 5 دنده دستي است.  طول اين خودرو 4715 ميليمتر، عرض آن 1790 ميليمتر و ارتفاعش 1850 ميليمتر است. وزن اين خودرو 1900 كيلوگرم استو داراي سيستم تعليق جناقي مستقل در جلو و سيستم پهار نقطه اي در عقب است. ترمزها از نوع ديسكي با پره هاي خنك شونده و مجهز به سيستم ضد بلوكه ABS هستند. حجم باك خودرو 87 ليتر است. فرمان از نوع هيدروليك با قابليت تنظيم است. برخي از امكانات ديگر عبارتند از : شيشه بالابر برقي و قفل مركزي، سيستم دزديگر ايموبالايزر، برف پاكن جلو و عقب، آينه بغل برقي، گرمكن شيشه عقب، كيسه هاي هواي ايمني براي دوئ سرنشين جلو و 6 عدد بلندگوي پر قدرت در جلو، وسط و انتهاي خودرو .


 
نيسان اکسترا ۲۰۰۷
ساعت ۳:۱٦ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٥/۱۱/۱٢   کلمات کلیدی:

 سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز می خوام نیسان اکسترا مدل ۲۰۰۷ رو آزمایش فنی بکنم.

امیدوارم نظر بدهید .

طراحی بدنه : 

پس عرضه ی مدل پاترول در ایران پس از چند سال نیسان اکسترا عرضه شد

که در کشورمان این نیسان با نام نیسان رونیز شناخته می شود.

البته نیسان رونیز را نباید نسل جدید پاترول دانست ولی در کشور ایران این

خودرو در واقع به نوعی مدل تقویت شده و البته گران شده ی نیسان پاترول

است که خیلی از پاترول سواران نمی توانند این خودرو را به دلییل قیمت بالا

نسبت به پاترول خریداری کنند .

طراحی اکسترا یا رونیز مدل ۲۰۰۷ با رونیز ایرانی ساخت پارس خودرو تفاوت

بسیار زیادی دارد ولی هنوز قسمت هایی از این خودرو دست نخورده باقی

مانده اند و  در نگاه اول می توان فهمید که این اتومبیل یک نیسان رونیز است.

در کل طراحی این خودرو کمی خسته کننده و قدیمی شده ولی حداقل از

مدل های موجود در کشور ایران بسیار زیباتر و بخصوص مدرن تر است.

جالب است که بدانید  این نیسان در ۸  تیپ مختلف عرضه شده است که

از نظر نوع موتور و تجهیزات ایمنی و رفاهی و همچنین نوع انتقال قدرت و

دیفرانسیل با هم تفاوت هایی دارند .

 2007 Nissan Xterra OR 4X4 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Nissan Xterra OR 4X4 3/4 Rear Passenger Side

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Driver Side Profile

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Head on Front

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Head on Rear

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Front Wheel Close Up

طراحی کابین : 

پس از بررسی بدنه ی این اتومبیل به داخل آن وارد می شویم.

همه ی  چیزها در داخل کابین ساده و کمی قدیمی هستند ولی در عین

سادگی  هماهنگی خوبی با هم دارند . رنگ تودوزی این خودرو خاکستری

تیره است که بسیار کسل کننده می باشد و به دلیل استفاده از تنها یک

رنگ برای داشبورد ظاهری ارزان قیمت و ساده دارد و کوچک تر از آن چه

که هست به نظر می  رسد البته باید توجه داشت که این   نیسان یک

اس یو وی است محدوده ی قیمت آن بین  20 الی 28 هزار دلار میباشد

و نباید از آن انتظار یک خودروی بسیار لوکس را داشت.

این  خودروی پنج نفره دارای ۶  عدد ایربگ از نوع اس آر اس می بااشد  و

همچنین در این نیسان از سیستم کنترل پایداری و سیستم ضد قفل ترمز

ای بی اس به صورت استاندارد در تمامی مدل ها استفاده شده است. 

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Full Dashboard and Windshield

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Center 1/3 of Dash

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Left 1/3 of Dash

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Right 1/3 of Dash

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Glove Box

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Radio and Console Area

موتور و گیرباکس : 

این خودروی اس یو وی متوسط و ۴ در دارای موتور های متنوعی می باشد .

موتور اول ۴۰۰۰ سی سی حجم دارد و شش سیلندر وی شکل میباشد و ۲۶۱ اسب

بخار قدرت دارد. گیربکس مورد استفاده برای این موتور اتوماتیک ۵ سرعته است.

نوعی گیرباکس دیگر هم برای این اتومبیل قابل سفارش است که از نوع تیپ ترونیک

و شش سرعته می باشد.

موتورهای دیگر برای نیسان اکسترا همگی ۴ سیلندر و در انواع بنزینی و دیزلی

هستند که همگی  آن ها دارای مصرف سوخت نسیتآ کم و با عملکرد و توان

بسیار بالا می باشند.

منتظر مطالب بعدی در این وبلاگ باشید.

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Engine Compartment


 
هیوندای آزرا اینک در ایران
ساعت ۳:٠۱ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٥/۱۱/۱٠   کلمات کلیدی:
سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم. هیوندای آزرا رو که میشناسید؟ ماشینی که چند وقتیه 

وارد بازار شده . امروز میخوام اطلاعات و مطالبی درباره ی  این خودرو بگذارم . 

پس خدایی روم رو زمین نندازین و نظر بدین متشکرم . 

هیوندای آزرا هم اکنون در بازار کشور ما برای مدل فول ۲۰۰۷ خود قیمتی برابر ۴۶۰۰۰۰۰۰ تومان برخوردار است و مدل ارزانتر این خودرو  ۳۸ ملیون قیمت دارد . در آینده ی نزدیک این خودرو را با تویوتا کمری ۲۰۰۷ مقایسه خواهم کرد .

 2007 Hyundai Azera SE 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

 طراحی ظاهری :

آزرا خودرویی است که در بازار آمریکا قیمتی برابر ۲۷۰۰۰ دلار را داراست . بنابر این طراحی ظاهری این خودرو را نباید در حد ب ام و سری ۵ یا مرسدس ای کلاس دانست . اگرچه این خودرو به تازگی وارد بازار شده ولی طرح آن چندان جدید به نظر نمیرسد . چراغ های ساده ولی زیبا در جلوی این خودرو به همراه جلو پنجره آلومینیومی و رینگ های اسپرت با طراحی زیبا ظاهری زیبا و برازنده به این خودرو بخشیده و شما کمتر در نگاه اول متوجه میشوید که این یک خودروی کره ای است .

2007 Hyundai Azera SE 3/4 Rear Passenger Side

طراحی قسمت عقب این خودرو هم که با الهام گیری از سری ۷ ب ام و صورت گرفته زیبا و گیراست لبه ی برآمده صندوق عقب که به هیچ وجه زشت نیست هم چنین طرح چسبیده چراغ های عقب کمی شما را به یاد الانترا های دهه نود می اندازد ولی این طرح با آن تفاوت دارد چراغ ها از ترکیب رنگ مناسبی برخوردارند و خطوط جانبی بدنه که با فرمی رو به بالا وقتی به قسمت عقب میرسند حجیم تر شده عقب این خودرو را عضلانی تر جلوه میدهد . 2007 Hyundai Azera SE Center 1/3 of Dash

طراحی داخلی :

هیوندای آزرا از طرحی مدرن و زیبا بهره میبرد البته استفاده تنها از رنگ کرم تیره در کابین کمی خسته کننده است ولی طراحی زیبا و مناسب کابین خیلی آن را نمود نمیدهد ولی باید گفت دسته دنده و فرمان طرح چوب این خودرو با کابین لبه دار این خودرو چندان هماهنگ نیست و منظره جالبی را به وجود نمی آورد .

طرح دریچه کولر نیز همانند سوناتا در داشبورد است  و دریچه ها در دو طرف قرار گرفته اند .  کابین از راحتی و جاداری  بالایی بهره مند است و شما در آن کاملا راحت هستید . تجهيزات اين خودرووی لوکس نيز شامل: گيربکس پنج دنده ی اتوماتيک . هشت کيسه هوای ايمنی . ترمز ضد قفل ای بی اس . سيستم کنترل پايداری ئی اس پی . پوشش داخلی تمام چرم . صندلی های جلو و فرمان و آيينه های بغل با قابليت تنظيم برقی و همراه با حافظه . سيستم صوتی با قابليت بالا مجهز به آمپلی فاير و ساب ووفر مجزا با سيستم پخش ۶ سی دس و ام پی تری مجهز به ۸ بلند گو . سيستم کولر تمام اتوماتيک و هوشمند . شيشه شور چراغ های جلو . چراغ های جلو از نوع زنون.پرده های شيشه ی عقب برقی و اتوماتيک. شيشه های محافظ نور خورشيد و ... . 

2007 Hyundai Azera SE Driver Side Front Door

طرح کناری درها نیز زیبا و هماهنگ با کابین است در کل داخل این خودرو از طرحی زیبا و مناسب بهره مند است و برای یک خانواده ۴-۵ نفره کاملا مناسب است .

 2007 Hyundai Azera SE Engine Compartment

موتور و گیربکس :

این خودرو فقط به یک موتور ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۳۸۰۰ سی سی بهره مند است که  ۲۶۳ اسب بخار نیرو تولید میکند . حقیقتا چنین نیرویی برای این خودرو کاملا کافی و حتی بیش از اندازه است و نیازهای هر نوع راننده ای را  برآورده میسازد . این موتور نرم و روان بوده و همیشه قدرت بالایی را در اختیار شما قرار میدهد این موردی است که تویوتا کمری در ایران که ۴ سیلندر میباشد ارایه نمیکند .

برای این خودرو یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده که نسبت به گیربکس های ۴ دنده در داخل کشور وضعیت بهتری دارد .

 2007 Hyundai Azera SE Head on Front

پایان سخن :

در پایان باید این خودرو را با توجه به تجهیزاتش خودرویی با قیمتی مناسب دانست قدرت بالا و ظاهری زیبا موجب برتری این خودرو به سایر رقبا چه در داخل و چه در خارج خواهد شد .

البته اگر مدل ۴ سیلندر این خودرو هم عرضه شود بازار بهتری برای آن متصور خواهد بود .

عکس های دیگری از آزرا ۲۰۰۷ :

2007 Hyundai Azera SE Head on Rear

2007 Hyundai Azera SE Rear Seat

2007 Hyundai Azera SE Driver Side Profile

2007 Hyundai Azera SE Trunk Interior/Cargo Area


 
هيونداي انتوريج ۲۰۰۷ ليميتد
ساعت ٧:۱۱ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٥/۱۱/٩   کلمات کلیدی:

سلام دوستان عزیز

این چند وقت کامپیوترم خراب بود و به همین خاطر نتونستم بروز کنم.

امیدوارم شما به بزرگی خودتون منو ببخشید.

در ضمن من در روز پنج شنبه ی هفته ی قبل رفته بودم به نمایشگاه بین المللی قطعات و

مجموعه های خودروی تهران که در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد و زمان

این نمایشگاه از ۴ تا ۷ بهمن ماه بود و در کل نمایشگاه بسیار مفید و خوبی بود و من بزودی

از بازدیدم از این  نمایشگاه مطلب می گذارم.

 Hyundai Entourage - Buy your new car online at Car.com

امروز می خواهم در باره ی یک ون کره ای و زیبا از شرکت هیوندای موتورز مطلب

بگذارم.

طراحی بدنه : 

مدل مورد آزمایشی که در اختیار داشتیم تیپ آن لیمیتد بود ولی از لحاظ طراحی

بیرونی با دیگر تیپ های این خودرو تفاوتی نداشت ضمن این که مدل لیمیتد

این اتومبیل بهترین و گران ترین مدل انتوریج ۲۰۰۷ است.  

این اتومبیل یک مینی ون چهار در هفت نفره می باشد که در سه تیپ مختلف

قابل دسترس است . اولی مدل جی ال اس است که ارزانترین تیپ است و

قیمت آن 22,368 دلار می باشد. دومین مدل اس  ئی میی باشد که قیمت

آن هم 24,455 دلار می باشد. سومین مدل هم همانطور که گفته  شد

بهترین و گران ترین مدل است که لیمیتد نام دارد و با قیمت 28,795 دلار عرضه

می شود.

این اتومبیل در نمای جانبی بسیار بدنه ی کشیده و درازی دارد و این مسئله

باعث شده که در داخل اتومبیل فضای بسیار زیادی ایجاد شود. در نمای جلو

این هیوندایی زیبایی خاصی مشاهده می شود . چراغ های جلو ی آن شباهت

بسیاری به خودروی هیوندای اکسنت(ورنای خودمان) مدل ۲۰۰۷ دارد ولی فرم

جلو پنجره و سپر آن با دیگر مدل های هیوندا تفاوت بسیاری دارد و نمای عقب

آن بسیار جذاب و هماهنگ طراحی شده است.

2007 Hyundai Entourage Limited 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Hyundai Entourage Limited 3/4 Rear Passenger Side

2007 Hyundai Entourage Limited Driver Side Profile

2007 Hyundai Entourage Limited Minivan Only, Passenger Side Profile with Sliding Door Open

2007 Hyundai Entourage Limited Head on Front

2007 Hyundai Entourage Limited Head on Rear

2007 Hyundai Entourage Limited Front Wheel Close Up

طراحی کابین :

با وارد شدن به داخل این اتومبیل با یک داشبورد و کابین زیبا و هماهنگ مواجه می

شوید. صندلی های ردیف جلوی این اتومبیل بسیار بزرگ و  جادار اند و کابین این

خودرو هم همان طور که گفته شد بسیار وسیع و جادار است و دارای ظرفیت هفت

نفر می باشد که همه ی سرنشیبنان با نشستن در داخل این خودرو احساس رضایت

و راحتی می کنند. ایمنی این خودرو هم با وجود ۶ ایربگ و ترمز های ای بی اس و نیز

سیستم کنترل پایداری در مدل های فول سیستم تکمیل می شود.

2007 Hyundai Entourage Limited Full Dashboard and Windshield

2007 Hyundai Entourage Limited Left 1/3 of Dash

2007 Hyundai Entourage Limited Minivan Only, Rear Seats

2007 Hyundai Entourage Limited Trunk Interior/Cargo Area

موتور و گیر باکس :

این اتومبیل  دارای موتور شش سیلندر وی شکل به حجم ۳۸۰۰ سی سی و

با قدرت ۲۴۲ اسب  بخار می باشد. این موتور در هیوندا آزرا هم مورد استفاده

 قرار می گیرد که توان بسیار بالایی دارد ولی  باید توجه داشت که این اتومبیل

وزن بسیار زیادیی دارد ولی با این حال این اتومبیل قابلیت های دینامیکی بالایی

دارد . گیر باکس این خودرو هم از نوع پنج سرعته ی اتوماتیک می باشد.

رقبای این اتومبیل کره ای هم خودرو هایی هستند از قبیل :

هوندا اودیسه ئی ایکس ــ کیا سدونا ال ایکس ــ نیسان کوئست اس ئی ــ

دوج گراند کاراوان اس ایکس تی و ..... .

2007 Hyundai Entourage Limited Engine Compartment

در آینده این هیوندا را با رقبای آن مقایسه ی فنی خواهم کرد.

در مورد این مطلب نظرتان را بگویید.