انتخاب خودروی سال 1386
ساعت ٩:۱٢ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳۸٦/۱٢/٢٩   کلمات کلیدی:

  خودرو سال ۱۳۸۶

  سلام دوستان

  پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز را به همه ی شما ایرانیان عزیز تبریک می گویم!

  مانند سال پیش و در همین موقع که در این وبلاگ خودروی سال ۱۳۸۵ انتخاب شد امسال هم

 طبق روال این وبلاگ خودروی سال ۱۳۸۶ انتخاب می شود که در سال قبل خودروی پروتون جنتو

  خودروی اول در بین کاندیداها بود و امسال نیز خودروی دیگر انتخاب شد که از شما می خواهم

  این گزینش بین اتومبیل ها را با دقت مطالعه کنید و نظرات خود را هم بنویسید در ضمن عکس

  های کاندیدا ها را سیو کنید تا با اندازه واقعی ببینید.

 Side

 Dashboard

 خودروی اول :

هیوندای سانتافه

با بررسی کردن این خودروی زیبا متوجه می شوید که هیچ عیب و نقصی ندارد و

از نظر کیفیت در بین رقبا  حرف  اول را می زند و تنها مشکل آن کم بودن قدرت موتور

آن نسبت به بدنه ی بزرگ آن است که با موتور شش سیلندر خود که ۲۷۰۰ سی سی

حجم دارد ۱۸۹ اسب بخار قدرت تولید می کند و وزن دقیق آن ۱۸۵۵ کیلوگرم است که

البته به دلیل تکنولوژی قدیمی پیشرانه آن است که برای مدل های یک نسل قبل هیوندا

است ولی در هر حال می تواند نیاز های راننده آن را برطرف کند و از نظر سرعت و شتاب

با  توجه به وزن 2 تنی  آن نسبتآ راضی کننده است و مورد بعدی  قیمت آن است که اگر

کمی تفکر کنیم متوجه می شویم که در بین رقبای سانتافه این خودرو با قیمت ۵۳ میلیون

تومانی اش ارزان ترین است و در کل هیوندای سانتافه لیاقت این را داشت که رتبه نخست

را تصاحب کند.

 2008 Hyundai Santa Fe SE - front view

 2008 Hyundai Santa Fe SE - dashboard

 خودروی دوم :

میتسوبیشی پاجرو ۲۰۰۸ (نسل چهارم)

این اتومبیل طوری به کشور پا گذاشت که هنوز نسل سوم آن جا نیافتاده بود که واردات

آن توسط گروه بهمن به ایران آغاز شد و بر خلاف نسل های قبلی اش این مدل جدید

بسیار  طرف دار پیدا کرد و  علت اصلی آن هم هرگز قیمت بسیار بالای آن نسبت به

اتومبیل های هم رده اش نبوده!! بلکه طراحی خارجی فوق العاده اسپرت و لوکس و

در یک کلام زیبا و طراحی کابین و داشبورد منحصر به فرد آن بوده است.

این اتومبیل ژاپنی کیفیت ساخت بالایی نه نسبت به پرادو ولی بالاتر از سانتافه دارد

اما نه تا آن حدی که قیمتش ۶۸ الی ۷۸ میلیون تومان باشد و با رقیبان دیگر اختلاف

زیادی داشته باشد.

میتسوبیشی پاجرو ۲۰۰۸ همانند تویوتا پرادو از نظر نوع اتاق تنوع بیشتری نسبت

به هیوندای سانتافه است و در دو نوع اتاق ۵ درب و ۳ درب عرضه می شود و اصالت

بیشتری نسبت به هیوندایی سانتافه دارد و امتحان خود را پس داده است ولی اگر

قیمت آن مناسب تر  و عادی تر بود حتمآ جای رتبه ی دو خودروی سانتافه و پاجرو را

جا به جا می کردم . 

خودروی سوم :

سوزوکی گراند ویتارا

این خودرو با دو خودروی اول و دوم سه فرق اساسی دارد: فرق اول اینکه سوزوکی

گرند ویتارا ساخت داخل است و مانند هیوندای سانتافه و میتسوبیشی پاجرو ۲۰۰۸

وارداتی نیست که اگر چه تعدادی از این اتومبیل وارداتی از کشور های مختلف هستند

اما اکثر آنها ساخت کارخانه ی ایران خودروی مشهد هستند. فرق دوم آن این است که

کلاس و سایز و اندازه ی اتاق آن با آن ها فرق دارد و فرق سوم آن هم قیمت ویتارا است

که حدود ۱۰ میلیون تومان از سانتافه ارزان تر است و حدود ۳۰ میلیون تومان ارزان تر از

مدل پایه میتسوبیشی پاجرو است . در نهایت باید گفت که رقیب اصلی ویتارا خودرویی

نیست جز هیوندای توسان (tucson) و از نظر قیمتی نیز به آن نزدیک است. ویتارا یکی

از کم مصرف ترین SUV های جهان است و به همین دلیل در کشور ایران که بنزین سهمیه

بندی است خریداران و طرفداران زیادی پیدا کرده است و طراحی آن هم عامه پسند و نیز

زیبا می باشد .

2007 Suzuki Grand Vitara Base 2WD - front view

2007 Suzuki Grand Vitara Base 2WD - dashboard

خودروی چهارم :

هیوندای کوپه (تیبورون)

 هیوندای کوپه در ابتدای عرضه در کشور ایران قیمت بالایی داشت ولی کم کم قیمت

آن پایین آمد  و فروش آن نیز بسیار بالا  رفت و در حال حاضر قیمت آن تقریبآ برابر با

مدل های سوناتا و توسان است و حالا دیگر مدل دنده ای آن فروخته نمی شود و

تنها مدل های با گیربکس تیپ ترونیک موجود است .

ویژگی های بارز آن موتور شش سیلندر با قدرت موتور ۱۶۷ اسب بخار و طراحی

 اسپورت و جوان پسند و ارتفاع کم خودرو است که با کمی دقت شباهت هایی

 در آن با پورشه بنز اس ال کا و حتی استون مارتین دی بی ۹ مشاهده می کنید.

این خودرو رقیبی ندارد و تنها رنو مگان کروکی است که آن به دلیل تفاوت قیمت

و تعداد سیلندر ها نمی توان رقیبی برای هیوندای کوپه به حساب آورد زیرا قیمت

رنو مگان ۲۰۰ کوپه کروک ۵۰ میلیون تومان به بالا و قیمت هیوندای کوپه ۴۱ میلیون

تومان است!

 

 2008 Hyundai Tiburon SE - 3/4 front driver side of the vehicle

 2008 Hyundai Tiburon SE - center 1/3 of dash

خودروی پنجم :

تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۸

 با این که این  خودرو تنها ۳-۴ ماه است که به بازار آمده ولی در هر صورت در

بسیاری از کشور ها آن را برترین خودروی کلاس متوسط کوچک می دانند و

به هر حال تویوتا کرولا های قبلی همواره پرفروش ترین خودروهای جهان

بوده اند و کیفیت بالای نیز دارند و در خیلی از جاها از این اتومبیل به عنوان

تاکسی و حتی ماشین پلیس استفاده می کنند.

طراحی بدنه آن ساده ولی هماهنگ و زیباست و می توان آن را نوعی یاریس

بزرگ و کمری کوچک دانست و طراحی داشبورد مطلوب و صندلی ها راحتند

که یک کابین مناسب را ایجاد کرده اند. تویوتا کرولای مدل ۲۰۰۸ در کشورمان

اکنون قیمتی ۳۴ میلیون تومان در بازار دارد و نسبت به نسل قبلی گران تر

شده است و تنوع مدلی بیشتری نیز دارد.

در پایان امیدوارم که سال جدید  سال خوبی برایتان باشد.

اگر تمایل دارید نظرتان را راجع به این مطلب بنویسید.