تاريخچه ی کامل کمپانی ( ب . ام . و )
ساعت ٤:٠٠ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٢/٢٧   کلمات کلیدی:

تاريخچه ی کامل کمپانی ( ب . ام . و ) 

زندگي خود را در مونيخ به عنوان يك توليد كننده موتورهاي هوايي آغاز كرد و بعد از آن در سال 1923 شروع به توليد موتورسيكلت كرد.
اولين محصول او موتور مدل R 32 فروش بسيار موفقي داشته و اين كمپاني بعدها به نام BMW معروف شد.در سال 1928 با به كار گيري Dixi كارخانه مدلهاي گوناگوني توليد كرد.از جمله اين اتومبيلها مدلهاي BMW 3 , BMW 15 بودند.
در سال 1933 كمپاني با اطمينان از وضعيت مالي و پشتوانه علمي و عملي خود تصميم به ساخت اتومبيلي با موتور 6 سيلندر گرفته و نيز با ايجاد تغييراتي در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بيشتر كرد.طي مدت كمتر از يك سال حجم موتور شش سيلندر به 1500CC افزايش يافت و در مدلهاي جديدي به نامهاي Sport و Saloon به بازار عرضه شد.در سال 1935 حجم اين موتور به 2000CC رسيد.


در سال 1936 بهترين اتومبيل اين دهه يك 326 قدرتمند به بازار عرضه شد.اين اتومبيل داراي شاسي متفاوتي بود و به عنوان پدر اتومبيلهاي دهه 1930 لقب گرفت.در سال 1937 مدل Sport دو نفره 328 به اتومبيلي سريع در تمامي پيستهاي اروپا تبديل شده بود. در همين سال مدل كوپه 327 به مرحله توليد انبوه رسيد.ولي آخرين اتومبيل قبل از جنگ محصول سال 1939 يك مدل 334 با حجم موتور 3500CC به توليد انبوه نرسيد.
به دليل بمباران كارخانه در شهر مونيخ, BMW بعد از جنگ دچار مشكلات بسيار جدي شده و ناچار به آلمان شرقي مقل مكان كرد.
در سال 1948 توليد موتورسيكلت مجددا آغاز شد.در سال 1952 با توليد مدل 501Saloon توليد اتومبيل از سر گرفته شد.


تا سال 1964 اتومبيلهاي اين كمپاني تقريبا مشابه يكديگر و داراي موتورهاي شش سيلندر V8 بودند.در سال 1955 يك مدل كوپه 503S ساخنه شد.البته فروش اين مدل به دليل قيمت بالا با مشكلات زيادي روبرو بود و در نتيجه BMW شروع به نوليد اتومبيلهاي كوچكتري كرد.
مدل 1500Saloon محصول 1961 كه در اندازه متوسط توليد شده بود BMW را از ورشكستگي نجات داد.
اين ابتكار ساخت يك سري از انومبيلهاي 4سيلندر را در دهه بعد به همراه داشت.با موتورهايي با قدرت 80bhp براي مدل 1500 كه گاه تا 170bhp براي محصولاتي مانند 2002Turbo افزايش مييافت.(واااي 2002 توريو )
اين سري از اتومبيلها در مدلهاي دو در , چهار در و كروك و بعد از سال 1871 در مدلهاي هاچبك توليد شدند.
موفقيت در اين سريها باعث شد تا كمپاني ظرفيت خود را بالا برد و در سال 1967 , ‌پص به همين منظور كارخانه Glas را خريداري كرد و پس از يك سال در اين كارخانه مدل 1600GT را توليد كرد.
ضمنا خط توليد مدلهاي كوپه بزرگ از سال 1965 به بعد ادامه داشت و مدلهاي Bertone از اين جمله بودند.
در سال 1968 توليد موتورهاي شش سيلندر قوي مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبيلهاي Saloon بزرگ بود. در سال 1971 حجم موتورهاي Saloon به 3200cc افزايش يافت.
BMW در دهه هاي 1970 و 1980 فقط به بهتر كردن كيفيت توليدات قبلي خود پرداخت و حاصل اين تلاش سري 3(توليد اتومبيلهاي Saloon با اندازه متوسط) سري 5 (اتومبيلهاي Saloon در اندازه بزرگ) , سري 7 (اتومبيلهاي Saloon تشريفاتي و راحت) و سري 6(اتومبيلهاي كوپه Sport بزرگ) بود.
در سال 1978 تعدادي از اين اتپمبيلها مانند كوپه M1 با سرعتي در حدود 260 كيلومتر در ساعت و كيفيت بسيار بالا به بازار عرضه شد كه نشانه پيشرفت بسيار در صنعت اتومبيلهاي Sport بود.
انگيزه پيروزي در مسابقات فرمولا 1 باعث شد تا BMW مدلهاي M ام (M3 , M5 , M535i , M635 Csi) را توسط بخش سازنده اتومبيلهاي Sport توليد كند.


بخش تكنيكي BMW تصميم به رقابت با بخش تپليد كننده اتومبيلهاي مسابقه اي گرفت و حاصل اين رقابت توليد اتومبيلهاي Sport دو سرنشينه Z1 بود كه در سال 1989 به بازار عرضه شد.از جمله ديگر محصولات اين رقابت مدلهاي 328 و 507 و 325i -با قدرت 170hbp و موتوري شش سيلندر و 2500cc - مي باشد.
يكي از مهمترين اقدامات BMW در سالهاي اخير ايجاد دگرگوني در سري هاي گذشته 8,7,6,5,3 و تبديل آنها به اتومبيل هايي مطابق با استانداردهاي امروزي است كه از جمله اين اتومبيلها مي توان به مدل هاي 750iL از سري 7 اشاره كرد كه داراي موتور V12 با قدرت 300hbp و حجم موتور 5000CC مي باشد. اين مدل از اتومبيلهايي بود كه نظر تمام تاجران اتومبيل را به خود جلب نمود.
مدل كوپه دو سرنشينه 850i يكي از اتومبيلهاي Sport است كه بر روي كيلومتر شمار آن سرعت 250 كيلومتر در ساعت خود نمايي ميكند در حاليكه اتومبيل ظرفيت 274 كيلومتر در ساعت را نيز دارد.اين مدل برتري تكنيكي بالايي نسبت به بنز پيدا كند .

    

    


 
نوآوري ها و موتورهای نوين ب ام و در سال ۲۰۰۷
ساعت ٤:٠۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٢/٢٥   کلمات کلیدی:

موتورهای ب ام و از گذشته تا کنون همواره وظیفه ی سنگینی را بر عهده داشتند . این موتورها باید با کمترین حجم موتور قدرت بالایی را تولید مینمودند . با گذشت زمان و تشدید مشکلات ناشی از اثرات موتورهای درون سوز بر روی محیط زیست به همراه افزایش بهای سوخت ها فسیلی این وظیفه سنگین تر شده است .

اما ب ام و برای سال ۲۰۰۷ میزان آلایندگی موتورهای خود را اعلام نمود . موتورهای جدید ب ام و با استفاده از سیستم هایی نظیر : خارج کردن دینام در هنگام شتاب گیری - خاموش کردن موتور خودرو در هنگام توقف در چراغ قرمز و مجموعه های دیگری نظیر سیستم دوبل متغیر زمان بندی سوپاپ ها - تزریق مستقیم سوخت به محفظه ی سیلندر و استفاده ی گسترده از فلزهای سبکی مانند منیزیوم و آلومینیوم در بلوک سیلندر و کارتر توانسته تا ضمن ارایه ی قدرت بالا مصرف سوخت را نیز تا حد معقولی کاهش دهد .

از سری موتورهای چهارسیلندر دیزل ب ام و میتوان به موتور ۲ لیتری این خودرو که بر روی مدل های ۱۱۸ دی و ۱۲۰ دی نصب شده اشاره نمود .

به طوریکه در این خودروها میزان مصرف سوخت تنها ۹/۴ برای مدل ۱۲۰ و ۷/۴ برای مدل ۱۱۸ است .

علت مصرف پایین این موتورها علاوه بر موارد گفته شده استفاده از سیستم توربوی دوبل ( توین توربو ) میباشد که سبب افزایش قدرت در عین کاهش مصرف سوخت میگردد .

موتور این دو خودرو نه تنها کم مصرف است بلکه کم آلاینده نیز میباشد . طبق قوانینی که اتحادیه ی اروپا برای سال ۲۰۰۸ وضع کرده میزان کربن دی اکسید تولید شده در هر کیلومتر نباید بیش از ۱۴۰ گرم باشد  . اما ب ام و ۱۲۰ دی ۱۲۹ گرم بر هر کیلومتر تولید میکند و این میزان در مدل ۱۱۸ دی فقط ۱۲۳ گرم است !!

چهار سیلندر بنزینی و افزایش قدرت :

ب ام و تنها در بخش موتورهای دیزل نوآور نیست . بلکه موتور جدید دو لیتری ب ام و که بر روی مدل ۳۲۰ آی کانورتیبل نیز نصب خواهد شد به دلیل استفاده از انژکتور با فشار بالا ( همانند سیستم کامون ریل در خودروهای دیزل ) ۱۷۰ اسب بخار نیرو تولید میکند .

این در حالی است که موتور ۳۲۰ آی سدان ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکند .

البته این موتور جدید بر روی مدل ۲۰۰۷ ب ام و ۱۲۰ آی نیز در دسترس است .

میزان مصرف این موتور نیز فقط ۴/۶ لیتر بر صد کیلومتر است ! ( واقعا بسی جای تقدیر دارد که پراید با قدرت ۷۰ اسب بخار بالای ۷ لیتر بنزین مصرف میکند !!!)

موتور ام ۳ الهام گرفته شده از فرمولاوان :

موتور نسل جدید ب ام و ام۳ با الهام گیری از موتور مورد استفاده در تیم سائوبر ب ام و در رقابت های فرمولاوان - ساخته میشود .

بلوک سیلندر - سر سیلندر و پیستون های این موتور همگی آلومینیومی هستند .

این موتور جدید با ۴ لیتر حجم ۴۲۰ اسب بخار نیرو تولید میکند .

ب ام و از سال ۲۰۰۱ اقدام به استفاده از سیستم وانوس ( زمان بندی هوشمند سوپاپ ها ) نمود . در حال حاضر مشاهده میکنید که ملیون ها خودرو در سراسر جهان از این سیستم استفاده میکنند .

همچنین ب ام و در سال ۲۰۰۴ به طور گسترده از منیزیوم و آلومینیوم در موتورهای ۶ سیلندر خود استفاده نموده و میکند .

موتور ۶ سیلندر دیزل :

موتورهای ۶ سیلندر دیزل ب ام و به دلیل کم مصرف بودن و تولید گشتاور بالا همواره جزء مدل های پرفروش بوده است .

گل سر سبد این محصولات - موتور جدید در نظر گرفته شده برای مدل ۵۳۵ دی میباشد .

این موتور به دلیل استفاده از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها و استفاده از دو توربو شارژر نیرویی برابر ۲۸۶ اسب بخار تولید میکند.  حداکثر گشتاور این موتور نیز رقم حیرت انگیز ۵۸۰ نیوتون متر میباشد !!

اما جالب است بدانید میزان مصرف این موتور پرقدرت فقط و فقط ۸/۶ لیتر بر صد کیلومتر است !!!!!

البته در مورد نوآوری های ب ام و در بالا گفته شد اما یکی از سیستم هایی که به تازگی بر روی مدل های ب ام و نصب میشود این است که از نیروی ترمز استفاده نموده تا برق خودرو تامین گردد . این امر سبب کمتر کارکردن دینام و در نتیجه سبب کمتر هدر رفتن نیروی میل لنگ میگردد .

در پایان مقاله باید گفت که آینده برای موتورهای درون سوز أن قدرها هم روشن نیست .

همه ی این تکنولوژی ها تنها مصرف را تا حدودی تعدیل میبخشند اما آیا منابع نقتی به خودروهای آینده ادامه ی حرک با سوخت های فسیلی را خواهند داد ؟؟

مسلما خیر و ب ام و نیز به دنبال استفاده از خودروهای هیبریدی و به خصوص سوخت هیدروزن است که به عنوان سوخت خودروهای آینده شناخته میشود .

منتظر مقاله های دیگری درباره ی موتورها و سیستم های ب ام و باشید .


 
ضريب تراکم و راههای افزايش آن
ساعت ۳:٤٦ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٢/٢٥   کلمات کلیدی:
ضريب تراکم و راههای افزايش آن

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز میخوام برای اولین بار در این وبلاگ یک مقاله ی علمی و تخصصی بگذارم . قبلا هم از شما دوستان و خوانندگان وبلاگ دعوت کرده بودم که مقالات خودتون رو بفرسید تا به نام خودتون در این وبلاگ نمایش داده بشه .

حالا من قدم اول رو برداشتم و این مقاله رو نوشتم که امیدوارم استفاده کنید . منتظر مقالات شما دوستان در هر زمینه ای از ماشین هستم تا بر بار علمی این وبلاگ اضافه بشه .

منتظر نظرات شما هستم .

         ضریب تراکم

ضریب تراکم پارامتری است که در موتورهای درون سوز بسیار مهم و پراهمیت است و داشتن موتور با ضریب تراکم بالا سبب می شود که با ورود مخلوط فقیرتر سوخت همان میزان نیرو بدست آید که موتوری با مخلوط سوخت غنی تر ولی با ضریب تراکم کمتر بدست می آورد .

این امر خود به تنهایی سبب میشود تا میزان مصرف سوخت کاهش بالد ولی قدرت ثابت بماند . اما با افزایش میزان چارج ورودی ( مخلوط سوخت و هوا ) و افزایش ضریب تراکم میتوان قدرتی به مراتب بیشتر به دست آورد .

برای به دست آوردن ضریب تراکم بیشتر راهکارهایی وحود دارد که در این جا به آن اشاره میکنیم :

حجم و شکل هندسی اطاقک احتراق تاثیر زیادی بر میزان ضریب تراکم دارد زیرا با میزان مخلوط سوخت و هوای وارد شده به سیلندر ارتباط مستقیم دارد . میتوان با کاهش حجم اطاقک احتراق به میزان ضریب تراکم موتور افزود اما این کار ممکن است به جای افزایش قدرت سبب کاهش قدرت موتور گردد زیرا با کاهش حجم اطاقک احتراق میزان چارج ورودی ( مخلوط سوخت و هوا ) نیز کاهش می یابد و ممکن است از قدرت موتور کاسته شود . البته برای پیش بینی چنین حالت هایی محاسبات پیچیده تری لازم است و در آن میزان ضریب تراکم موتور در حالت اولیه نیز نقش بسزایی دارد .

از دیگر راهکارهای افزایش ضریب تراکم موتور تزریق چارج ورودی بیشتری به درون موتور است . استفاده از منیفولدهای ورودی بزرگ تر به همراه سیستم هایی نظیر توربوشارژر و سوپرشارژر سبب میشود تا میزان چارج ورودی افزایش یابد و سوخت با هوا بهتر ترکیب گردد . این امر ضریب تراکم پویای موتور را افزایش داده و حتی باعث میشود که در شرایط کارکرد واقعی موتور دودها بهتر تخلیه گردند .

نصب اگزوز مناسب با قابلیت تخلیه ی بهتر سبب می گردد تا دودهای کمتری در موتور باقی بماند و در نتیجه مخلوط سوخت و هوای بیشتری نیز وارد موتور گردد .

البته با افزایش کورس میل لنگ نیز یکی از راهکارهایی است که میتوان از آن برای افزایش ضریب تراکم استفاده کرد زیرا افزایش میزان مسافتی که میل لنگ میپیماید سبب میگردد تا میزان مخلوط سوخت و هوای بیشتری نیز فشرده گردد و در حقیقت میل لنگ فضار بیشتری را بر پیستون وارد سازد .

اما علی رغم مزایای گفته شده برای ضریب تراکم باید گفت که ضریب تراکم بالا نیزا به بنزین با درجه ی اکتان بالاتری تیز دارد زیرا با افزایش ضریب تراکم دمای مخلوط سوخت و هوا نیز بالا میرود و بنزین زودتر از زمانی که پیستون به نقطه ی مرگ بالا میرسد مشتعل شده و سبب بروز پدیده ی احتراق مخرب می گردد . به همین علت بنزین با اکتان بالا برای موتورها با ضریب تراکم بالا ضروری است .

در ایران که بنزین با درجه ی اکتان ۸۷ و ۹۳ عرضه میگردد نهایتا میتوان ضریب تراکم ۸ تا ۹ به یک ( البته در خودروهای قدیمی ) را قابل قبول دانست و برای این که موتور تراکمی بیش از این را تحمل کند نیاز به بنزین با اکتان بالا ضروری است .

ازایش ضریب تراکم بیش از ۱۰ به یک سبب میگردد تا به علت احتراق در دمای بالا اکسیدهای نیتروژن ( NOX) بيشتري توليد شود كه البته در خودروهاي جديد با نصب كاتاليزور اين مشكل رفع شده است .

البته موتورهاي پيشرفته ي امروزي با استفاده از سر سيلندرها و اتاقك هاي احتراق با فن آوري بالا ميتوانند ضريب تراكم بالاتري ( حتي ۱۱ به يك )‌را با بنزين هاي معمولي بدست آوردند - بدون اين كه موتور دچار اشكال شود .

در اين موتورها مخلوط سوخت و هوا به صورت مارپيچ وادر اتاقك احتراق ميگردند كه سبب ميشود مخلوط سوخت و خوا به خوبي با يكديگر تركيب گردد و احتراق كاملتر صورت گرد .

به طور مثال ب ام و ۳۲۵ آي ۲۰۰۷ با داشتن موتور ۵/۲ ليتري خود داراي ضريب تراكم ۱۱ به يك است . به علت طراحي پيشرفته اين موتور ميتواند با بنزين هايي با اكتان ۹۵ و حتي ۹۱ نيز كار كند ( البته بهترين بنزين براي اين خودرو اكتان ۹۸ است )‌.

اين امر به كمتر آلوده كردن محيط زيست نيز كمك شاياني مينمايد .


 
ايکس درايو ؛ معايب و مزايا
ساعت ۳:٤۱ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٢/٢٥   کلمات کلیدی:

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . برای امروز میخوام که به معرفی یکی از سیستم های به کار رفته در خودروهای ب ام و بپردازم .  این مقاله رو خودم نوشتم پس امیدوارم اگه قصد استفاده از اون رو دارید حتما منبعش رو ذکر کنید ( نام کامل یا قراردادن لینک ) .

منتظر نظرتتون هستم.

سیستم های چهارچرخ متحرک از گذشته تا کنون بارها در خودروهای مختلف نصب شده است . این سیستم اغلب بر روی خودروهای اس یو وی نصب میشود ولی اکنون بر روی سایر خودروها نیز نصب میشود .

اغلب مردم کاربرد این سیستم را در جاده ها برفی و ناهمواری ها میداند  ولی امروزه باترکیب این سیستم با ESP پايداري خودرو در پيچ ها افزايش ميابد .

ب ام و نيز چند سالي است كه به نصب اين سيستم بر روي خودروهاي خود اقدام ميكند . نام  تجاري اين سيستم X-DRIVE  معرفي شده و با كنترل هوشمند ميزان توزيع نيرو در سر پيچ ها همواره بيشترين ميزان پايداري را به ارمغان مي آورد .

در اين مقاله سعي ميكنيم تا به بررسي نقاط مثبت و منفي اين سيستم بپردازيم .

نقاط مثبت :

خودروهاي مجهز به اين سيستم پايداري بيشتري داشته و در نتيجه ديرتر از مسير جاده خارج شده و در كل ايمني بالاتري دارند . در حقيقت ميتوان اين سيستم را جز سيستم ايمني فعال خودرو ( پيشگيري از تصادفات ) حساب كرد .

علاوه بر مورد بالا سيستم ايكس درايو در مواقعي كه جاده برفي است يا مسير ناهموار است به كمك راننده آمده و خودرو را از واماندگي مي رهاند . اتومبيل هاي داراي اين سيستم ميتوانند در حاده هاي برفي و ناهموار به راحتي تردد كنند (‌خصوصا مدل هاي SUV ب ام و ) .

و اما :

نكات منفي :

وزن : سيستم ايكس درايو در كنار مزايايي كه دارد معايبي نيز دارد . به علت وجود دو ديفرانسيل به جاي يك ديفرانسيل وزن خودرو به طور نسبتا چشمگيري افزايش يافته است . به طوريكه در ب ام و 325Xi وزن خودرو به 1615 كيلوگرم رسيده است اما وزن همين مدل بدون سيستم ايكس درايو 1505 كيلوگرم است . اين 110 كيلو اضافه وزن سبب شده تا 5/0 ثانيه شتاب 0-100 خودرو كاهش يابد . ضمن اين كه حداكثر سرعت نيز از 245 كيلومتر به 242 كيلومتر كاهش يابد  .

در مقوله ي شتاب اين اضافه وزن تاثير خود را در شتاب هاي ثانويه نيز خواهد گذاشت .  به طوريكه شتاب 80-120 در مدل 325Xi - در دنده 4 1/1 ثانيه از مدل عادي كندتر است .

مصرف سوخت - آلودگي هوا :

 تاثير اين اضافه وزن تنها به اين جا ختم نميشود . به سراغ مدل 530Xi ميرويم كه از فروش مناسبي نيز برخوردار است . ميزان توليد co2 ( كربن دي اكسيد ) اين خودرو به ازاي پيمايش هر كيلومتر برابر 194 گرم است در حالي كه مدل عادي اين خودرو 183 گرم co2 به ازاي هر كيلومتر توليد ميكند .

اين 12 گرم كربن دي اكسيد اضافه وقتي تاثير خود را نشان ميدهد كه كاركرد عادي اين خودرو در طول عمر خود ( مثلا 120 هزار كيلومتر ) را در نظر بگيريم .

و اين 12 گرم CO2  اضافه را براي آن محاسبه كنيم ( بدون در نظر گرفتن استهلاك خودرو ) آن وقت با 1440 كيلوگرم كربن دي اكسيد اضافه روبرو هستيم . 

البته ميزان اختلاف توليد كربن دي اكسيد در ساير مدل ها متفاوت است .  به طور مثال در مدل 325Xi  ميزان توليد كربن دي اكسيد توليد شده 18 گرم از مدل عادي بيشتر است . در مدل 330 Xi  اين اختلاف به 20 گرم بر هر كيلومتر ميرسد .

اما در بحث مصرف سوخت نيز خودروهاي داراي اين سيستم سوخت بيبشتري را ميسوزانند . وزن بيشتر دليل اين امر است . باز هم سراغ مثال ميرويم . ميزان مصرف سوخت ( تركيبي ) ب ام و 530Xi  برابر 1/8 ليتر است اما همين مدل (‌بدون سيستم ايكس درايو ) 4/7 ليتر بنزين مصرف ميكند . باز هم اگر اين اختلاف مصرف را براي 120 هزار كيلومتر محاسبه كنيم با 840 ليتر بنزين مصرفي بيشتر روبرو ميشويم . شايد اين ميزان چندان به چشم نيايد ولي اگر آن را براي كل خودروهاي فروش رفته با اين سيستم محاسبه كنيم به رقم بزرگي ميرسيم .

البته اين نكته را نبايد فراموش كرد كه استهلاك خودروهاي دو ديفرانسيل از انواع عادي بيشتر است .

X-Drive آري يا خير ؟

با توضيحاتي كه در اين مقاله گفته شد بايد گفت كه آيا خريد يك خودروي مجهز به اين سيستم امري مقرون به صرفه است يا خير ؟

اگر شما اغلب به مانور دادن با خودرو ميپردازيد و يا محل زندگي شما محيطي برف گير است ميتوان خريد اين خودرو را توجيه كرد . اما اگر شما چندان قابليت هاي ديناميكي خودرو را محك نميزنيد و در منطقه اي برف گير نيز زندگي نميكنيد خريد اين خودرو به هيچ وجه توجيه اقتصادي ندارد زيرا خودروهاي معمولي ب ام و به خودي خود ديناميك فوق العاده اي دارند .

در پايان بايد يادآور شد كه X-Drive  ب ام  و بسياري از نوآوريها را در يك جا جمع نموده و اضافه وزن و تبعات آن نيز امري بديهي است .


 
آئودی اس ۶ آوانت مدل ۲۰۰۷
ساعت ٥:۱٥ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٢/٢۱   کلمات کلیدی:

سلام دوستان

امروز یک مطلب از اتومبیل آئودی اس ۶ آوانت برای شما گذاشته ام تا آئودی دوستان هم از

این به بعد بیشتر به این وبلاگ بیایند .

این اتومبیل  از آنجایی که قابل رقابت کردن با اتومبیل ب ام و  ام ۵  تورینگ یا استیشن

واگن است بعدها این اتومبیل ها را با یکدیگر مقایسه می کنم !!!

البته قبلآ هم مطالبی از آئودی آ ۶ آوانت برای شما دوستان گذاشته بودم .

آئودی اس ۶ آوانت قیمتی معادل ۵۵ هزار دلار دارد و یک اتومبیل در کلاس اسپورت واگن و

۵ درب و دارای ظرفیت پنج سرنشین است . این مدل در واقع یک مدل تقویت شذه و گران

کمپانی آئودی در کلاس شش آن است مانند ام پاور در بی ام و و یا ای ام جی در مرسدس

بنز و ... .

موتور این اتومبیل یک پیشرانه ی بسیار پیشرفته و بسیار نیرومند ۱۰ سیلندر خورجینی است

که با یک گیربکس ۶ سرعته ی تیپ تروونیک و سیستم کواتروی آئودی این خودرو از نظر فنی

از دیگر رقبای قدرت مندش مانند ام فایو توررینگ و دیگر رقبا بسیار جلو تر می افتد !

با توجه به ظاهر اتومبیل که بیشتر به یک خودروی  اس یو وی  شباهت دارد تا استیشن واگن

و همچنین به کار گیری  کمک فنر های تنظیم شونده و مناسب بدنه و سیستم پیشرفته ی

کو آترو و مهمتر از همه موتور پر قدرت می توان از آن انتظارات بسیار زیادی از نظر توانایی های

حرکتی  در  جاده و   بیابان  های  نا هموار  و جادده های برفی داشت که قطعآ آئودی اس ۶

با موتور ۵۲۰۰ سی سی اش می تواند این کارها را به راحتی انجام دهد . 

در تصویر پایین نسل قبلی این اتومبیل را مشاهده می نمایید .

نظر فراموش نشود ........ 


 
مرسدس بنز E-Class
ساعت ۸:٢٩ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٢/۱٧   کلمات کلیدی:

مرسدس بنز ئی کلاس ۲۰۰۷

سلام دوستان

برای امروز چند تا عکس از مرسدس بنز ئی کلاس به در خواست آقای سعیدی

گذاشته ام. همان طور که می دانید در حال حاضر مرسدس بنز ئی کلاس ۲۰۰۷

و مدل ۳۵۰ آن در  ایران   مونتاژ می  شود و در بعضی روزنامه ها می توان آگهی

پیش فروش آن را یافت. این مدل مرسدس بنز یعنی ئی ۳۵۰ که سطح تجهیزات

آن الگانس است طبق آگهی دارای دو سال گارانتی جهانی مرسدس بنز  بدون

محدودیت کیلومتر بوده و در حال حاضر با پیش پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال این خودرو

پیش  فروش می شود که زمان تحویل آن خرداد ماه ۸۶ است و ضمنآ برای این

اتومبیل چهار رنگ قابل سفارش است که رنگ های سیاه ـ سرمه ای ـ نقره ای

 و بژ می باشند. چند عکس از مرسدس بنز ئی کلاس سدان مدل ۲۰۰۷ هم برای

شما گذاشته ام .  این خودرو ها را شرکت تاپ خودرو بصورت محدود تولید می کند.

قیمت نقدی مدل ئی ۲۰۰ معادل ۶۳۵۰۰۰۰۰ تومان است و قیمت مدل ئی ۳۵۰ هم

تقریبآ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان می باشد. نظرتان را راجع به این مطلب بگویید .

     

     

     


 
2007 BMW X3 3.0si Sports Activity Vehicle
ساعت ٧:٤٧ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳۸٦/٢/۱٦   کلمات کلیدی:

 BMW X3 2007

 سلام  دوستان  

 امروز در باره ی  بی ام و  ایکس ۳ مدل ۲۰۰۷ مطلب نوشته ام .

 BMW X3 - Buy your new car online at Car.com

این اتومبیل جز اس یو وی های کوچک کارخانه ی ب ام و است و چند سالی

است که دارد تولید می شود و تا به حال فقط یک بار مورد تغییرات ظاهری آن

هم تغییرات بسیار جزئی قرار گرفته است و نمی توان آن را فیست لیفت شده

دانست.  این اتومبیل یک اس یو وی ۴ درب  دارای ظرفیت پنج سرنشین است 

وو مناسب برای رفتن به مسافرت های طولانی و همچنین استفاده در جاده های

بیابانی و نا هموار و یا جاده های برفی و یخ زده می باشد .

این اتومبیل قیمتی در محدوده ی ۳۴ تا ۳۸ هزار دلار دارد در حالیکه در کشور

ایران با قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان می توان ارزان ترین مدل  این خودرو را

خرید !!!

این اتومبیل دارای موتور ۶ سیلندر خطی و ۳۰۰۰ سی سی است که می تواند

۲۱۵  اسب  بخار  قدرت تولید کند و از نظر گیر باکس به کار گرفته شده در این

اتومبیل دو نوع گیر باکس مختلف وجود دارد که اولی شش سرعته ی اتوماتیک

و دومی هم از نوع شش سرعته ی دستی می باشد .

برای این خودرو نه رنگ مختلف قابل سفارش است .تجهیزات این اتومبیل

بسیار زیاد است که در این جا می توان به لیست تجهیزات و آپشن های زیر اشاره

کرد :

 ــ سی دی پلیر جدید

ــ کرویز کنترل

 ــ   صندلی های اسپورت

ــ    صندلی برقی

ــ     فرمان خودکار

ــ   سیستم ورود بدون کلید

ــ    چرخ های کاستوم

ــ   چرخ ها با رینگ آلیاژی

ــ     داخل چرم طبیعی

ــ   طرح چوب

ــ    باربند و ریل های سقفی

ــ     سان روف

ــ     سی دی چنجر و رادیو آ ام و اف ام

 البته باز هم آپشن وجود دارد که بسیار زیاد بودند و فرصت برای نوشتن آن ها نبود .

در ایران قیمت ایکس ۳ مدل ۲۰۰۷ صفر با تمام آپشن ها به نزدیک نود میلیون تومان می رسد.

امید وارم که از این مطلب خوشتان آمده باشد .

   نظر فراموش نشود !

       


 
مرسدس بنز C-Class برابوس ۲۰۰۸
ساعت ۳:٤٥ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٢/۱۳   کلمات کلیدی:

مرسدس بنز C-Class برابوس ۲۰۰۸

سلام دوستان

برای امروز چند تا عکس از اتومبیل مرسدس بنز سی کلاس جدید مدل ۲۰۰۸ گذاشتم

که این اتومبیل توسط برابوس تیونینگ شده است. امیدوارم که شما   از این عکس ها

خوشتون بیاد.

البته چون عکس ها کم بودند چند عکس هم از مدل آوانت گارد براتون گذاشته ام.

عکس ها پس از سیو کردن بزرگ و با کیفیت می شوند .

نظر فراموش نشود !


 
لامبور گينی مورسيه لاگو ال پی ۶۴۰ هامان !!!
ساعت ٧:٠٩ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٢/۱۱   کلمات کلیدی:

لامبور گينی مورسيه لاگو  ال پی ۶۴۰ هامان !!!

سلام دوستان

مطلب امروز در مورد  یک لامبورگینی جدید است که توسط تیونر آلمانی هامان تیونینگ

شده است .

این لامبورگینی مورسیه لاگو  ال پی ۶۴۰ مدل ۲۰۰۷ که مدل جدیدی از لامبورگینی است

از نظر طراحی بدنه یا طراحی ظاهری و همچنین تودوزی و طراحی داخلی و مهم تر از همه

موتور آن که در حالت استاندارد و بدون هیچ گونه تقویتی ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد تیونینگ

شده است .

ویژگی اصلی  این اتومبیل سوپر اسپورت ایتالیایی صدای گیرا و جذاب آن است که شنیده

می شود در حالی که هیچ وقت در داخل خودرو این صدا بصورت آزار دهنده شنیده نمی شود.

موتور این اتومبیل قدرتش به ۶۷۵ ایب بخار رسیده است .

بسیاری از قطعات بدنه ی این اتومبیل از فیبر کربن ساخته شده است.

رینگهای مشکی رنگ مورسیه لگو هامان در هماهنگی کامل با بدنه ی مشکی ـ سفید آن

هستند و اندازه های آن ها برابر 8,5Jx20“ اینچ  در جلو و 13,0Jx20“ اینچ  در عقب اتومبیل

می باشد .

و همچنین سایز لاستیک های مورسیه لاگوی ال پی ۶۴۰ هامان  235/30 ZR 20 (FA) und

325/25 ZR20 (RA  می باشد که چسبندگی و هند لینگ فوق العاده ای را برای این اتومبیل

سوپر اسپورت و پر سرعت ایتالیایی به ارمغان آورده است .

عکس های زیبای لامبورگینی مورسیه لاگو را سیو کرده و پس از سیو کردن مشاهده کنید

که عکس ها به اندازه ی واقعی بر می گردند و با کیفیت و بزرگ می شوند .

 HAMANN Lamborghini Murciélago LP640

HAMANN Lamborghini Murciélago LP640

HAMANN Lamborghini Murciélago LP640

HAMANN Lamborghini Murciélago LP640


 
مرسدس بنز SL550 roadster
ساعت ۳:٤٧ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٢/۳   کلمات کلیدی:

سلام دوستان

امیدوارم که از مطالب این وبلاگ تا به حال خوشتان آمده باشد .

امروز یک مطلب در باره ی مرسدس بنز اس ال ۵۵۰ رودستر یا کانورت ایبل مدل ۲۰۰۷

برای شما دوستان گذاشته  ام که امیدوارم از این مطلب خوشتان بیاید. این وبلاگ تا

چند وقت دیگه به احتمال بسیار زیاد بروز نمیشه چون من از پنج شنبه ی همین هفته

تا چند هفته بعدش امتحانات میان ترمم شروع می شه و متاسفانه نمی تونم این وبلاگ رو

بروز بکنم. از شما دوستان هم خواهش می کنم که پیشنهاداتتون رو حتمآ بگید و همیشه

به من در باره ی مطالب این وبلاگ نظر بدید .

2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster Convertible Only, Driver Side Profile with Top Up

2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster Driver Side Profile

اتومبیل مورد بحث که محدوده ی قیمتی اش از  $94,800 - $186,000 است یک کوپه ی

دو در و دو نفره ی لوکس و از نوع کانورت ایبل است که در واقع این اتومبیل دارای یک سقف

فلزی تاشو و جمع شونده است که پس از باز شدن به درون صندوق عقب می رود .

 این مرسدس بنز در چهار مدل مختلف قابل دسترسی است که مدل های SL550 Roadster ـ

 SL600 roadster ـ SL55 AMG Roadster ـ SL65 AMG Roadster را شامل می شوند و بقیه ی

مدل  ها هم از نوع کوپه با سقف  ثابت هستند که همگی آن ها نسبت به این مدل  ها  قیمت

ارزان تری دارند .

2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster 3/4 Rear Passenger Side

مدل اس ال ۵۵۰ رودستر دارای پیشرانه ی وی هشت و دارای حجم ۵۵۰۰ سی سی است

که این موتور بسیار پر قدرت و نیرومند ۳۸۲ اسب بخار نیرو تولید می کند که ۸۰ اسب بخار

از نسل قبلی اش بیشتر قدرت دارد و این توان موتور از طریق یک گیر بکس اتوماتیک هوشمند

و بسیار مدرن که از نوع هفت سرعته است به چرخ های عقب این مرسدس بنز منتقل میشود.

2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster Engine Compartment

طراحی داخلی این کوپه اسپورت بیسیار زیباست و شباهت زیادی هم به مدل لوکس ایی کلاس

دارد. داخل آن با دو رنگ خاکستری روشن و خاکستری تیره ساخته شده که تمام تودوزی این

اتومبیل از چرم طبیعی ساخته شده اند و کابین بسیار لوکس و اسپورتی را بوجود آورده است.

مرسدس بنز اس ال در کشور ایران هم به تازگی وارد شده و حتی مدل های آ ام گ آن هم در

خیابان های تهران دیده می شود !!!

 2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster Full Dashboard and Windshield

 2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster Left 1/3 of Dash

2007 Mercedes-Benz SL 600 Roadster Front Driver Seat