راهکارهای کاهش مصرف سوخت
ساعت ٦:٠٤ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٤/٢٩   کلمات کلیدی:

اگر درست رانندگی کنید و به نکات مهم فنی در تعمیر و نگهداری خودروهایتان توجه نمایید سالانه میتوانید به ازای هر خودرو دست کم 600 لیتر سوخت کمتر مصرف کنید یا به عبارتی در سال 50 هزار تومان کمتر پول بنزین بدهید. البته اگر قیمت واقعی بنزین را چیزی حدود 50 سنت یا 500 تومان در نظر بگیریم رقمی که از محل صرفه جویی سالانه عاید کشور میشود به ازای هر خودرو به 300 هزار تومان میرسد.

 



در این مقاله در خصوص راه های کاهش مصرف سوخت بحث شده است.
خواندن آنرا به همه مخصوصا علاقمندان به خودرو توصیه میکنم. چون حاوی مطالب جالب و مفیدیست.


 
مقاله دو
ساعت ٥:٥٩ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٤/٢٩   کلمات کلیدی:

+ موتورشویی و تمیز نگه داشتن اجزای زیر کاپوت خوب است یا بد؟
- بسیاری عقیده دارند آنچه که دیده نمیشود ضرری به حال ما نخواهد داشت و هرگز خودشان را به زحمت نمی اندازند که موتور اتومبیل و ومحفظه زیر کاپوت را تمیز کنند. البته درست است کسانی که اتومبیل خود را میخواهند بفروشند یا به نمایش بگذارند یا آدمهای وسواسی همواره موتور اتومبیل خود را تمیز نگه میدارند اما دلایل عملی تری هم برای پاکیزه نگه داشتن این ناحیه و حذف گریس ٬ روغن ٬ بنزین و گرد و غبار از آن وجود دارد.
روغنی که در بدن سیلندر گرم شده در کارتر باید خنک شود تا هنگام بازگشت به موتور بتواند نقش خنک کنندگی خود را اجرا کند. کارتر از طریق تماس با هوایی که در هنگام حرکت اتومبیل زیر آن جریان دارد خنک میکند. بخش از گرمای موتور و نیز سایر اجزای فلزی زیر کاپوت نیز از طریق تماس بدنه آنها با هوا دفع میشود. اگر لایه ای از روغن و گریس و گرد و غبار و حشرات بیجان و احتمالا هزار و یک جور آشغال دیگر روی بدنه موتور و وسایل دیگر را پوشانده باشد٬ مبادله گرما بین سطح این وسایل و هوا وجود ندارد و در حقیقت موتور گرم میماند. موتور گرم قدرت کافی ندارد و در حقیقت بخش عمده بنزین مصرفی را به گرما تبدیل میکند و شما برای طی مسافت ثابت باید مقدار بیشتری بنزین مصرف کنید.

+ تعویض به موقع روغن موتور ارتباطی به مصرف بنزین دارد؟!
- بله. اگر روغن موتور اتومبیل خود را به موقع و به صورت منظم عوض کنید و همیشه موتور اتومبیل را طوری تنظیم کنید که در اوج قدرت و بازده باشد٬ احتمالا متوجه میشوید که مصرف بنزین خودروی شما٬ در مقایسه با گذشته چقدر کاهش میابد. اگر سوپاپ تهویه کارتر خوب کار نکند٬ بازده موتور کم میشود و احتمال آلوده شدن روغن موتور و روغن سوزی کاهش وجود دارد که همین موضوع موجب افزایش مصرف سوخت هم میشود.


 
مقاله يک
ساعت ٥:٥٧ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٤/٢٩   کلمات کلیدی:
+ انجام چه اقداماتی را از سوی راننده برای مصرف بهینه سوخت اتومبیل ضروری میدانید؟
اگر لاستیکهای اتومبیل کمباد باشند، با مصرف هر لیتر بنزین تقریبا 1.5 کیلومتر کمتر راه خواهید پیمود. به علاوه لاستیکهای کم باید سریعتر ساییده میشوند. پس به اندازه کافی هوا به لاستیک برسانید. با توجه به رسیده فصل گرما لاستیکهای گل برفی و لاستیکهای یخ شکن را هرچه زودتر عوض کنید. این لاستیکها مصرف سوخت را افزایش میدهند.
برای حمل همه خرت و پرتهای درون صندوق عقب بنزین مصرف میکنید. بنابراین بهتر است تا حد امکان صندوق عقب را خالی نگه دارید.
باربند ظاهر گمراه کننده ای دارد. خیلی سبک به نظر میرسد و روی آن هم میشود هر چیزی را گذاشت. اما باربند به ویژه وقتی که بار روی آن باشد مقاومت بسیار زیادی در برابر هوا ایجاد میکند و جریان هوا را در اطراف اتومبیل تان مختل میسازد. اگر ناگزیر شدید باربند ببندید، دست کم بعد از اتمام کارتان آنرا بازکنید و باربند را همه جا با خودتان نبرید.
پایین بودن شیشه های بغل مقاومت باد را افزایش میدهد. سعی کنید از دریچه های تهویه، دریچه سقفی، یا شیشه های بادگیر(سانروف) استفاده کنید. روشن کردن کولر راه خوبی است.
وقتی کولر روشن باشد میتوانید شیشه ها را بالا بکشید. اما روشن کردن کولر مستلزم مصرف بنزین اضافی است. وقتی کولر اتومبیل روشن باشد با مصرف هر لیتر بنزین تقریبا یک کیلومتر کمتر طی میکنید. تا جایی که امکان دارد در سربالایی ها کولر اتومبیل را خاموش کنید و در سرازیری ها آنرا روشن کنید. بهتر است کولر را در فاصله های زمانی کوتاه روشن کنید.
مهارت خود را در رانندگی بر اساس میزان مصرف بنزین بسنجید. مثلا اگر با سرعت 50 کیلومتر در ساعت رانندگی میکنید و گاز میدهید تا سرعت خود را به 80 کیلومتر در ساعت برسانید، در حال که میدانید 300 متر جلوتر باید سرعت خود را کم کنید تا مثلا از چراغ چشمکزن یا میدان بگذرید، بنزین گرانبها را بیهوده برای رسیدن به سرعتی تلف کرده اید که خیلی زود باید آنرا کاهش دهید.
پیش از افزایش سرعت خودرو مطمئن شوید که کمی جلوتر مجبور نیستید برای عبور از چراغ چشمکزن، تقاطع یا پیچ، سرعت خود را کاهش دهید. یادتان باشد هروقت پایتان را روی پدال ترمز میگذارید سرعتی را کاهش میدهید که برای رسیدن به آن بنزین مصرف کرده اید(استهلاک سیستم ترمز و لنت هم جای خود را دارد) .

 
هوندا سيويک کوپه ۲۰۰۷
ساعت ٤:۳۸ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٤/٢۱   کلمات کلیدی:

2007 Honda Civic Si

سلام دوستان از نظرات شما متشکرم و امیدوارم که همیشه نظرات و پیشنهادات شما دوستان را در وبلاگم ببینم. امروز هم یک مطلب از یک اتومبیل ژاپنی نوشته ام که این اتومبیل چیزی نیست جز هوندا سیویک کوپه ۲۰۰۷ مدل اس آی که از فروش بالایی در بازار های مختلف جهان برخوردار است. مطلب امروز را با توضیح درباره ی طراحی خارجی آن شروع می کنم .

طراحی بدنه :

هوندا سیویک مورد آزمایش پس از اینکه بدنه ی آن بررسی کامل شد مشخص

شد که با نسل قبلی اش تفاوت زیادی کرده است و همچنین مدل کوپه ی آن با سدان این

مدل از هوندا تفاوت بیش از حدی ندارد ولی زیباتر و هماهنگ به نظر می رسد .

در نمای جلوی سیویک کوپه ۲۰۰۷ با یک جلو پنجره ی بسیار زیبا و چراغ های جلوی زیباتر

که به طرف گلگیرهای جلوی خودرو کشیده شده اند مواجه می شویم اما سپر اسپورت

جلو  با ورودی هوا و آرم بزرگ و زیبای هوندا به همراه  آرم قرمز رنگ اس آی که نشانه ی

قدرت بیشتر است بر روی جلو پنجره بیشتر جلب توجه می کنند. در کل طراحی خارجی

این اتومبیل ژاپنی اسپورت بسیار خشن خصوصآ  دز نمای عقب و جلوی آن است .

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Head on Front

 2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Head on Rear

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Driver Side Profile

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Front Wheel Close Up

طراحی کابین :

این اتومبیل اسپورت و کوپه ی ژاپنی یک اتومبیل دو درب است  و  قابلیت

حمل پنج سرنشین را دارد و در هشت مدل مختلف نیز قابل خریداری است و قیمت

آن هم بالاتر از مدل سدان هوندا سیویک است .

داخل اتومبیل یک داشبورد با طراحی پیچیده وجود دارد و در کابین بیش تر از هر چیز

دیگر در آن قطعات آلومینیومی و نقرهاا آب  رنگ دیده می شود و یک مانیتور در وسط  

داشبورد خودرو هم ضروری دیده شده است و صفحه ی کیلومتر شمار معروف سیویک

هم در این مدل   هم راه با عقربه ی سفید رنگ زیبایش قرار دارد.

کیسه های هوا و صندلی های چرمی راحت هوندا سیوسک کوپه آن را یک اتومبیل لوکس

و گران قیمت و مهم تر از همه یک کوپه اسپورت واقعی نشان داده اند .

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Full Dashboard and Windshield

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Center 1/3 of Dash

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Left 1/3 of Dash

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Trunk Interior/Cargo Area

پیشرانه :

موتور این اتومبیل هم آن را به یک خودروی تندرو و پرقدرت و نیز پر شتاب

تبدیل نموده است .

موتور استاندارد آن یک پیشرانه ی خطی چجهار سیلندر است که از سیستم پیشرفته ی

کمپانی هوندا یعنی i _ vtec  بهره مند است که باعث کاهش شدید مصرف سوخت  و

افزایش نیروی پیشرانه می شود. این موتور ۴ سیلندر خطی ۱۸۰۰ سی  سی  حجم 

دارد که می تواند در دور موتور ۵۴۰۰ دور در دقیقه ۱۴۰ اسب بخار نیرو تولید نماید!

گیربکس استاندارد این سیویک از نوع اتوماتیک و پنج سرعته میباشد.

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires Engine Compartment

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Honda Civic Si Coupe 6-Spd MT w/ Nav and Performance Tires 3/4 Rear Passenger Side


 
تويوتا کمری ۲۰۰۷ مدل SE
ساعت ٥:۱۸ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٤/۱۸   کلمات کلیدی:

تويوتا کمری ۲۰۰۷ مدل SE

سلام دوستان

امروز ادامه ی مطلب دیروز یعنی تویوتا کمری مدل ۲۰۰۷ اس ئی را می نویسم.

امیدوارم که خوشتان بیاید و امیدوارم که حتمآ نظرتان را بنویسید .

البته باید بدانید که من از سایت خاصی این عکس های تویوتا را آورده ام ولی متاسفانه

آن سایت عکس های کمری ۲۰۰۷ SE را نداشت و من این عکس ها را گذاشته ام  تا

با هم هماهنگ باشند .

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door 3/4 Rear Passenger Side

طراحی خارجی :

اتومبیل مورد آزمایش که کمری ۲۰۰۷ است از بدنه ای شیک و مدرن و زیبا

بهره می برد و با نگاه کردن به خودرو متوجه می شویم که نباید از مدل سال

۲۰۰۷ میلادی پایین تر و قدیمی تر باشد و یکی از دلایل روشن فروش بالای تویوتا کمری

مدل سال ۲۰۰۷ طراحی ماهرانه ی بدنه ی آن است .

قیمت کمری در ایران بالای ۳۰ میلیون تومان است و برای مدل اس ئی چهار سیلندر آن

در کشور ایران باید حدود ۴۰ میلیون تومان برای مدل دنده اتوماتیک آن بپردازید .

در بازار آمریکا همان اتومبیل را می توانید با گارانتی تویوتا ۲۲ هزار دلار خریداری نمایید.

زیبایی آن و طراحی بروز و جدید آن ارزش پرداخت این مبلغ را دارد و می تواند رقیبان کره ای

و ژااپنی و آمریکایی و ... را شکست بدهد .

تفاوت کمری اس ئی با مدل های دیگر کمری جلو پنجره که به شکل توری مشکی است

رکاب اسپورت بغل -  زیر سپر های متفاوت و اسپورت - رینگ های ۱۷ اینچی اسپورت و

بال روی صندوق عقب کوچک می باشد و طراحی کابین هم تفاوت هایی با دیگر مدل های

تویوتا کمری دارد که در بخش طراحی داخلی به آن اشاره می کنیم .

در ضمن کمری سفارش عربستان رینگهای متفاوتی دارند و در کنار چراغ های عقب آن

یک آرم فلزی دیده می شود .

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Head on Front

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Head on Rear

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Driver Side Profile

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Front Wheel Close Up

طراحی داخلی :

تویوتا کمری اس ئی ۲۰۰۷ اگر در بدنه ی آن زیبایی بیشتری نسبت به  سایر

مدل های کمری دیده می شد ولی بر خلاف انتظار کابین زیبایی ندارد  و در

کمری های جی  ال  و جی  ال  ایکس  و ...  داشبورد  هماهنگ تر و  زیباتری

دیده می شد و این به علت آن است که فرمان سه شاخه ی آن هیچ هماهنگی

ای با داخل کابین و  داشبورد آن ندارد و کنسول وسط آن هم که فرق کرده است 

با داشتن سه عدد   کلید گردان برای تنظیم هوا و تهویه ی داخل اتومبیل هیچ

جذابیت و زیبایی ای  نداشته ندارد و فقط باید با  چرم و طرح چوب در داشبورد

آن کمی کابین آن را زیبا بپنداریم .از نظر راحتی داخل اتومبیل بسیار ارگونومیک

و صندلی های آن هم راحت هستند .

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Full Dashboard and Windshield

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Center 1/3 of Dash

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Left 1/3 of Dash

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Right 1/3 of Dash

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Radio and Console Area

موتور و گیربکس :

در این مدل تفاوت از نظر فنی دیده نمی شود یعنی موتورهای مورد استفاده در

مدل SE تویوتا کمری ۲۰۰۷ با سایر مدل ها هیچ تفاوتی ندارد و این مسئله در

مورد گیربکس هم رعایت شده است. تویوتا کمری اس ئی با دو نوع گیربکس

یکی پنج سرعته ی دستی و دیگری هم از نوع اتوماتیک پنج سرعته ی نوع

تیپ ترونیک و همچنین دو نوع مدل چهار و شش سیلندر عرضه می شود

که فقط مدل چهار سیلندر آن در ایران وجود دارد و این مدل دارای یک پیشرانه

چهار سیلندر خطی می باشد که ۲۴۰۰ سی سی حجم داشته و ۱۵۸ اسب

بخار قدرت تولید می کند و موتور هیبریدی ۴ سیلندر هم که از نوع خطی است

مصرف سوخت فوق العاده پایینی داشته و قدرت موتور بسیار بالایی را تولید می

نماید که اين مقدار قدرت ۱۹۲ اسب است و موتور شش سيلندر  تويوتا   کمری

۳۵۰۰ سی سی حجم دارد و  ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Engine Compartment

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Trunk Interior/Cargo Area

چند عکس دیگر :

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Driver Side Front Door

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Driver Side Door Controls

2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Front Driver Seat

 2007 Toyota Camry Hybrid 4-Door Rear Seat


 
تويوتا کمری ۲۰۰۷ مدل اس ئی
ساعت ٤:٤٤ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳۸٦/٤/۱٧   کلمات کلیدی:

2007 Toyota Camry

تویوتا کمری مدل ۲۰۰۷ که نسل ششم آن می باشد از فروش خوبی در اکثر نقاط

جهان برخوردار بوده است .

منتظر ادامه ی مطلب باشید!

2007 Toyota Camry SE V6 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Toyota Camry SE V6 3/4 Rear Passenger Side

2007 Toyota Camry SE V6 Full Dashboard and Windshield

2007 Toyota Camry SE V6 Center 1/3 of Dash


 
Mercedes-Benz C 63 AMG
ساعت ٦:٥٢ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٤/۱٤   کلمات کلیدی:

    

    

    

    

 


 
Mercedes-Benz C 63 AMG
ساعت ٦:۳۸ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٤/۱٤   کلمات کلیدی:

 
تويوتا لندکروزر مدل ۲۰۰۷
ساعت ٤:٥٢ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳۸٦/٤/۱۳   کلمات کلیدی:

سلام

امروز عکس های زیبایی از تویوتا لندکروزر ۲۰۰۷ برای شما قرار داده ام .


 
Hamann Ferrari F430 Spider 2007
ساعت ۱:۳٥ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٤/۱۱   کلمات کلیدی:

Hamann  Ferrari  F430  Spider 2007

Visit EasyPics.us for free image hosting


 
هيوندای آزرا ۲۰۰۸ شماره دو
ساعت ۱:٢۳ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٤/۱۱   کلمات کلیدی:

Visit EasyPics.us for free image hosting


 
هيوندای آزرا ۲۰۰۸ شماره يک
ساعت ۱:۱٥ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٤/۱۱   کلمات کلیدی:
Visit EasyPics.us for free image hosting
 
ب ام و ۳۲۵ آي ۲۰۰۷
ساعت ۱:٠٧ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٤/۱۱   کلمات کلیدی:

Visit EasyPics.us for free image hosting


 
هيوندای توسان ۲۰۰۷
ساعت ٥:۱٥ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٤/٩   کلمات کلیدی:

سلام دوستان

مطلب امروز راجع به یک خودروی کره ای شاسی بلند است که به تازگی به ایران نیز

وارد شده و به فروش می رشد.

حتمآ همه ی شما اتومبیل هیوندایی توسان را که یک   اس . یو . وی  است می شناسید

و من هم برای اطلاعات دقیق تر و بیشتر درباره ی این خودرو این مطلب را نوشته ام .

پس شما هم نامردی نکنید و برای یک بار هم که شده نظر بدهید .

از طراحی خارجی این خودرو شروع کرده و به معرفی اتومبیل می پردازیم :

طراحی بدنه : 

این اتومبیل کره ای که یک شاسی بلند دو دیفرانسیل می باشد دارای بدنه ای عضلانی

و جذاب و زیباست که شباهت آن به نسل قبلی هیوندایی سانتافه بسیار آشکار است و

باید قبول کرد که سانتافه  ۲۰۰۷  طراحی  زیبا و مدرن تری نسبت به توسان ۲۰۰۷ دارد .

این اتومبیل ارزان تر از دو مدل  اس یو وی  دیگر هیوندای یعنی سانتافه و واراکروز مدل جدید

است و در بازار آمریکا قیمت های آن به صورت زیر است:

MSRP: $16,995-$23,845
Invoice: $16,480-$22,545

هیوندایی توسان مدل ها و تیپ های مختلف و با پیشرانه های گوناگون را دارا می باشد

مانند :

2007 GLS 2.0 2WD

2007 GLS 2.0 4WD

2007 SE 2.7 2WD

Limited 2.7 2WD

SE 2.7 4WD

 Limited 2.7 4WD

 موتور دو لیتری ۱۴۰ اسب بخار و موتور ۲۷۰۰ سی سی آن هم  که وی  شش  است  هم

دارای ۱۷۳ اسب بخار قدرت می باشد .

این اتومبیل دارای دو نوع دیفرانسیل از دو نوع متفاوت یک  4WD   و دیگری هم از نوع 2WD

 است و موتور های آن هم مصرف سوخت کمی دارند!

طراحی کابین : 

وارد شدن به داخل اتومبیل کار ساده ای است چون در های آن بسیار بزرگ و مناسب طراحی

شده اند و با وجود ارتفاع نه چندان بالا و زیاد نیازی به رکاب های جانبی نبوده است .

داخل کابین هم صندلی ها و داشبورد خودرو بسیار ساده طراحی شده است ولی در عین

حال زیبایی خاص خود را دارند و این داشبورد اصلآ شباهتی به وراکروز و مخصوصآ مدل جدید

سانتافه نداشته و دریچه های چهار گوش آن ما را به یاد سوناتا و آزرا می انداختند. برای این

خودرو می توانیدودوزی صندلی و داشبورد را به رنگ های کرم و یا خاکستری همراه با یک

سری قطعات نقره ای رنگ سفارش دهید .

گیربکس این هیوندای هم از نوع اتوماتیک نوع تیپ ترونیک و یا گیربکس دستی است .

ایربگ های هیوندا توسان از نوع اس . آر . اس یا دو مرحله ای هستند.

در باره ی موتور و گیر باکس و همچنین دیفرانسیل اطلاعات نوشته شده است و

منتظر نظرات شما در مورد این اتومبیل جدید هستم و اگر قیمت آن را در ایران برای مدلهای

مختلف کسی از شما دوستان می داند حتمآ در نظرها بنویسد .


 
تاریخچه ی مرسدس بنز
ساعت ٥:٠٩ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٤/٥   کلمات کلیدی:

تاریخچه ی مرسدس بنز

مرسدس نام يك دختر اسپانيايي است و اصولاً‌ يك اسم اسپانيايي است كه به معناي وقار و زيبايي است.
آن آرم جاودان در سال 1903 طراحي گرديد اما در سالهاي 1909 ( دو بار ) ،‌ 1916 و 1921 تكامل يافت تا اينكه در سال 1926 به يك ستاره طلايي با دايره اي كه دور آن را محصور كرده بود مبدل گرديد و تا به امروز به همين شكل و شمايل ماند.

كارل بنز در بيست و پنج نوامبر سال 1844 در كاسروه ( يكي از شهرهاي آلمان ) پا به عرصه وجود گذاشت وقتي دو ساله بود پدرش درگذشت . با وجود وضع بد مالي ‌، مادرش امكانات آموزشي را براي او فراهم نمود . كارل بنز دبيرستان را زير نظر (( فرديناند رتين بافر )) به پايان رساند و بعد از آن در دانشكده فني در شهر كاسروه ادامه تحصيل داد . همزمان با تحصيل يك دوره دو ساله را در يك كارخانه فني و مهندسي در كاسروه گذراند در مدتي كه آنجا بود ،‌ كارل تجربه هاي مقدماتي را در همه زمينه هاي فني كسب كرد . اولين تجربه كاري او ،‌ به عنوان يك طراح در ساخت يك كارخانه در شهر (( مانهايم )) بود . وي در سال 1868كارش را از دست داد و جذب شركتي به نام ((‌ Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik ))‌ شد اين شركت بيشتر كارهاي ساختماني و پلسازي انجام مي داد . سپس در كارخانه (( Ben ckiser )) در وين مشغول بكار شد .
در سال 1871 اولين شركت خود را در مانهايم به كمك يك مكانيك به نام آگوست ريتر تاسيس كرد و به زودي معلوم شد ريتر همكار مناسبي نيست در نهايت بنز تنها با كمك نامزدش ‌، برتا رينگر ،‌ موفق شد بر موانعي كه سد راه او شده بودند پيروز شود يكي از دلايل پيروزي او اين بود كه برتا جهيزيه اش را فروخت و بنز توانست سهام ريتر را خريداري نمايد .
در سال 1872 برتا و كارل ازدواج نمودند. كارل و برتا پنج فرزند به نامهاي ايگن ( 1873 ) ،‌ ريچارد (‌1874 ) ‌، كلارا ( 1877 ) ‌، تايلد ( 182 )‌ ‌، الن (‌1890 ) داشتند .
بنز ابتدا در تجارت موفقيتي بدست نياورد و خوش شانس نبود .براي مثال (( Iron foumdry and mechanical work shop )) كه از كارگاههاي او بود توسط ماموران سلطنتي مصادره شد در طول اين مدت كارل تمام توانايي اش را روي توسعه موتورهاي دو زمانه متمركز كرد .
بنز چند امتياز مهم براي توليد و تكميل كردن موتور دو زمانه اش دريافت كرد ‌، و تا وقتي كه به استانداردهاي مورد نظرش نرسيد ‌، دست از كار نكشيد به عنوان مثال يكي از اين امتيازهايي كه به بنز اعطا شد اين بود كه سيستم موتورهاي سرعتش را تنظيم كند وي با كمك مخترعان و همكاران جديدش ‌، عكاس معروف (( اميل بوهلر )) و برادرش،‌ يك بازرگان و با پشتيباني مالي يك بانك در مانهايم يك شركت سهامي در سال 1882 تاسيس كردند و آن را (( Gas motoren-fabrik Mannheim )) ناميدند. كارل بنز 50‌% از سهام شركت را در اختيار داشت او به عنوان يك عضو هيئت مديره و سهام دار از حق اظهار نظر كمتري نسبت به ديگران برخوردار بود همكارانش (( ديگر سهامداران )) سعي كردند كه نفوذشان را در شركت بيشتر كنند و بالاخره اين برخوردها باعث شد كه بنز شركت را در سال 1883 ترك كند .
در سال 1883 بنز يك پشتيبان مالي ديگر را در ماكس رز پيدا نمود او كسي نبود جز (( بردريك ويلهم ابلينگر )) . فردريك فروشگاه دوچرخه فروشي را اداره مي نمود و بنز علاقه وافري را به وسايل موتوري در او يافت . در اكتبر همان سال بنز و 2 نفر ديگر كه يكي از آنها فردريك بود شركت ((‌ Benz & co )) را تاسيس نمودند نيروي كار اين شركت به 25 نفر مي رسيد . اين كمپاني تا جايي پيشرفت كرد كه قادر بود امتياز توليد موتورهاي بنزيني را واگذار كند
اكنون بنز مي توانست بيشتر وقتش را وقف توسعه موتورهاي اتومبيل كند. وي راه خويش را از دايلمر جدا كرد و موتور چهار زمانه بنزيني خودش را بر روي كالسكه اي نصب كرد. در سال 1886 بنز از اولين خودروي خود پرده برداري كرد و آنرا به نمايش عمومي گذاشت .
بين سالهاي 1885 تا 1887 ،‌ سه مدل از اين نوع خودروها را طراحي كرد. مدل اول كه بنز آنرا در سال 1906 به موزه آلمان اهداء كرد. مدل دوم كه چندين بار طراحي و بازسازي شد. مدل سوم كه از چرخهاي چوبي استفاده مي كرد و (( برتا )) براي اولين بار با اين خودرو به مسافرتي طولاني رفت .
در سال 1886 توليدات بنز جوابگوي تقاضاي مردم براي خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به كارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراين كارخانه تا سال 1908 خودرو توليد مي شد. در سال 1893 مرسدس بنز خودروهايي توليد مي كرد كه مجهز به محورهاي پيچشي بود .
بين سالهاي 1894 تا 1901 بنز خودرو مدل (( velo )) را در كارخانه ((Benz & co )) توليد مي كرد. اين خودرو از قيمت متعادلي برخوردار بود و از اين خودرو دو نفره جمعاً‌ 120 دستگاه توليد شد. بتدريج Benz & co به قدري پيشرفت كرد كه پيشتاز در امر خودرو سازي شد و در نهايت در سال 1899 به يك شركت سهامي تبديل شد
(( جوليوس گان )) عضو هيئت مديره و مسئول امور بازرگاني شركت شد كارگران قسمت توليدي از 50 نفر در سال 1890 به 340 نفر در سال 1899 رسيد. در همين سال بنز به تنهايي 572 دستگاه خودرو توليد كرد .
24 ژانويه 1903 ‌، روزي بود كه كارل بنز از كارهاي فني كناره گيري كرد‌، و به عنوان ناظر هيئت مديره به كار خودش ادامه داد. اين اقدام او نتيجه مشاجره اي بود كه با مدير عامل داشت زيرا مدير عامل تصميم داشت كه از طراحان فرانسوي در طرح مانهايم استفاده كند و هدفش مقابله و رقابت با (( مرسدس )) بود . همچنين دو پسر كارل ‌، ايگن و ريچارد ‌، همراه با اين اقدام او شركت را ترك كردند اگر چه ريچارد در سال 1904 به عنوان مدير توليد خودروهاي مسافرتي به شركت برگشت. در پايان همان سال كل فروش شركت 3480 دستگاه بود .
در سال 1906 كارل بنز شركتي بنام (( Carl Benz shone )) در ليدنبورگ تاسيس كرد .
سهامداران اين شركت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعيشان بر اين بود كه خودروهايي با موتور بخار توليد كنند با اين حال ‌، زمان به سرعت تغيير مي كرد و تقاضا براي اين موتورها به سرعت رو به كاهش بود . آنها مجبور شدند كه خط مش را تغيير دهند. در سال 1923 تعدادي از (( Benz 350 )) توليد شد. در اين زمان ،‌ خانواده بنز به شهر ليدنبورگ مهاجرت كردند. در سال 1912 وي شركت را به عنوان يك شريك ترك كرد و پسرانش ‌، ايگن و ريچارد را تنها گذاشت. شركت به سرعت پيشرفت كرد و شعبه هايي در بازارهاي مختلف ايجاد كرد. براي مثال در انگليس خودروهاي توليدي اين شركت ‌، بخاطر كيفيت بالايي كه داشتند به عنوان تاكسي بكار گرفته شدند و هر روز به محبوبيت آنها افزوده مي شد . در سال 1923 كارل آخرين خودروهاي توليدي خود را ساخت. اين خودرو يكي داراي 8 و ديگري 25 اسب بخار قدرت توليد مي كرد. هر دو اين خودروها را بنز براي استفاده شخصي خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت اين خودروها امروزه در موزه نگهداري مي شوند .
كارل بنز در چهارم آوريل 1929 در منزلش واقع در ليدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مركزي مرسدس بنز استفاده مي شود .


 
لکسس اس سی کوپه
ساعت ٧:۱٧ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٤/٢   کلمات کلیدی:

  Lexus SC


 
SLK ۲۸۰ ۲۰۰۷
ساعت ٧:۱۱ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٤/٢   کلمات کلیدی:

چند عکس ديگر از SLK

Mercedes-Benz SLK 350

Mercedes-Benz SLK 350


 
BMW 328I Sport Wagon 2008
ساعت ۱٠:٢٤ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٤/۱   کلمات کلیدی:

BMW 328I Sport Wagon 2008

سلام دوستان

امروز برای شما چند تا عکس زيبا و با کيفيت از اتومبيل ب ام و سری استيشن

يا همان اسپورت واگن مدل ۲۰۰۸ گذاشته ام .