تويوتا لندکرويزر ۲۰۰۸ هشت سيلندر
ساعت ۳:٥٠ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٦/۳۱   کلمات کلیدی:

Toyota Land Cruiser V8

سلام دوستان

بالاخره آخرین عکس ها از خودروی تویوتا لندکرویزر جدید مدل ۲۰۰۸ در سایتهای

معتبر اتومبیل معرفی شد و من هم اطلاعاتی راجع به این اتومبیل جدید ژاپنی

در وبلاگ نوشته ام .

TinyPic image

نام سری پیشرانه: HDJ -100

موتور: ۴۷۰۰ انژکتوری بنزینی هشت سیلندر خورجینی

موتور مدل دیزل: ۴۵۰۰ انژکتوری دیزلی  هشت سیلندر خورجینی

حداکثر قدرت: ۲۸۸ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه

حداکثر قدرت مدل دیزل: ۲۸۶ اسب بخار در ۳۶۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور : ۴۴۵ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور مدل دیزلی : ۶۵۰ نیوتن متر بین ۱۶۰۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه

مصرف سوخت مدل بنزینی v8 : در هر صد کیلومتر ۱۴.۴۱ لیتر 

مصرف سوخت مدل دیزلی v8 : در هر صد کیلومتر ۱۰.۲۱ لیتر

نوع گیربکس : اتوماتیک شیفت ترونیک از نوع تعویض بصورت اسپرت ۶ سرعته

ظرفیت : ۷ نفر سرنشین بالغ

قیمت پایه : ۶۳۲۱۵ دلار آمریکا

در پایان امیدوارم که اطلاعات داده شده برای شما مفید بوده باشد ضمن اشاره به

اینکه طول و عرض این اتومبیل تازه وارد افزایش یافته و ارتفاع آن نیز کاهش پیدا کرده

است و احتمال ورود این اتومبیل محبوب و زیبا و البته عضلانی به کشورمان زیاد است

البته با قیمت بسیار بیشتر از لندکروز فعلی. هر سه عکس این پست با کیفیت و اندازه

بزرگ پس از save کردن خواهید دید. نظر نشه فراموش!

TinyPic image

TinyPic image


 
داچيا لوگان پيکاپ ۲۰۰۸
ساعت ٧:۱٠ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٦/٢٩   کلمات کلیدی:

داچيا لوگان پيکاپ

جادار ، محکم ، ایمن و پرقدرت... 

سلام دوستان

از نظرات شما متشکرم. امروز می خوام مطلبی از خودروی داچیا لوگان پیکاپ  یا

وانت داچییا لوگان براتون بنویسم. باز هم مثل دفعه ی قبلی حتمآ  نظرتان را

بنویسید و بگویید که پست بعدی را در باره ی چه  اتومبیلی بنویسم.

پس از عرضه ی خودروی داچیا یا رنو لوگان سدان چهار درب که یک خودروی کوچک

بود و ساده که حتی به گفته ی طراح آن از فرم شیشه ی جلوی آن که صاف است

میتوان به ارزانقیمت بودن و سادگی این اتومبیل پی برد ولی او هیچ وقت نمی دانست

که این اتومبیل ارزانقیمت در کشوری مثل ایران همچین ارزان هم نباشد. اکنون پس از

چند سال وجود لوگان یا تندر نود (۹۰) در بازار اروپا و دیگر قاره ها پس از تولید لوگان ام

سی وی ( MCV ) یا ون که خودرویی پرکاربرد است و ظرفیت هفت نفر سرنشین را

داراست شاهد حضور این اتومبیل رومانی الاصل با شکل اتاق وانت بار در سال ۲۰۰۷

میلادی هستیم ولی همان طور که می دانید در ایران مدل معمولی ( سدان ) را هم

به زور به ثبت نام کنندگان تندر۹۰ دادند و به خیلی از اشخاص بجای تندر ۹۰ خودروی

ملی!!! یعنی سمند تحویل دادند و حالا قرار است که خودروی ون لوگان نیز تا چند

وقت دیگر وارد کشور ایران شود. مدل پیکاپ هم که به اصطلاح یک و نیم کابین است

احتمالآ مانند اکثر وانت های دنیا ارزان تر از مدل سدان صندوق دار است و امیدواریم

که پس از تولید این وانت هر چه زودتر به کشور ایران نیز راه پیدا کند و اگر تولید نشد

کاش حداقل به کشور وارد شود تا حداقل جای پیکان وانت را پر کند، ولی آیا شرکت

خودروسازی ایران خودرو به راحتی این بازار انحصاری را که در دست دارد

حاضر است از دست بدهد و حاضر است که لوگان پیکاپ را که دارای بهترین

تجهیزات است را به جای پیکان وانت که هیچ امکاناتی ندارد و دارد آن را  به

راحتی به قیمت ۷.۵ میلیون تومان ( ۵.۵ میلیون + ۲ میلیون از دولت به خاطر

تبصره ی ۱۳ ) به مشتری می فروشد را جایگزین کند در صورتی که اگر وانت

تندر به بازار ایران وارد شود با وجود برتری کاملآ آشکار نسبت به وانت پیکان

قیمت بالایی نخواهد داشت مگر اینکه برای جلوگیری از توقف تولید پیکان وانت

قیمت آن را در کشور بالا ببرند.

TinyPic image


 
دو کانسپت از PEUGEOT
ساعت ۱:٢٢ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٦/٢۳   کلمات کلیدی:

دو کانسپت از PEUGEOT

سلام دوستان 

امروز برای امتحان از یک نوع خط دیگر استفاده می کنم .

همان طور که قبلآ گفته بودم قرار بود که دو مدل کانسپت جدید را که ساخنه ی پژو فرانسه

است را معرفی نمایم که هر دوی این مدل ها کانسپت هستند و بر پایه ی مدل ۳۰۸ هاچبک

پنج درب که خود نیز جدید است ساخته شده اند .

مدل اول ۳۰۸  RCZ است  که یک کوپه ی اسپورت است با دو در  که طراحی آن چندان

غافلگیرکننده نیست و تنها در نمای جانبی خودرو نشانه هاشش از طراحی خودروهای

کانسپت وجود دارد و حتی داخل آن نیز تفاوت کمی با ۳۰۸ هاچ بک دارد و طراحی جلو

شبیه ۳۰۸ معمولی است و در نمای عقب با بدنه عضلانی و چراغ های زیبا و مدرن و آرم

زیبای پژو که شکل شیر ایستاده را  دارد مواجه می شویم . در کل خطوط بدنه این پژوی

کانسپت ظریف وزیبا طراحی شده اند و زیباترین قسمت جلوی خودرو است و عقب آن هم

 بد طراحی نشده ولی زیبایی طرح جلوی آن را ندارد. موتور این اتومبیل موتوری است  که

محصول مشترک PSA  و ب ام و است و ۲۱۸ اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد و یک عدد

توربو شارژر نیز دازد و از یک گیربکس۶ سرعته  ی دستی پژو نیز استفاده می کند که

حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت دارد و شتابی برابرتنها هفت ثانیه دارد . 

مدل دوم در اصل یک استیشن کانسپت بوده و Prologue  نام دارد و این اتومبیل هم شباهت

بیشتری به ۳۰۸ معمولی یا هاچ بک دارد ولی بسیار زیبا تر است  و همانند آر سی زد ۳۰۸

دارای سقف پانورامایی می باشد و حتی در  ۳۰۸  معمولی نیز  وجود داشت که از مدل های

بنز تقلید شده است . از این استیشن  واگن  جدید فعلآ اطلاعات زیادی در دسترس نیست .

 نظرتان را حتمآ درباره ی این مطلب بگویید .

TinyPic image

TinyPic image


 
مرسدس بنز F700 کانسپت معرفی شد!!!
ساعت ٢:٢٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٦/٢٠   کلمات کلیدی:

مرسدس بنز F700

سلام دوستان

حتمآ همه ی شما مدل اف- ۶۰۰ مرسدس بنز را دیده اید که این کمپانی دو سال پیش

آن را معرفی کرد و شباهت هایی به کلاس آ مرسدس داشت. اکنون کمپانی بزرگ دایملر

کرایسلر مدل جدید F700 بنز را معرفی کرده است که توانایی ها و ویژگی های بی نظیری

دارد و طراحی فوق العاده زیبا تری نسبت به دیگر مدل های کانسپت مرسدس دارد و از

نظر موتور و سیستم های جدید مرسدس بنز باید گفت که از سیستم های ایمنی مدرن

بنز استفاده می کند و این اتومبیل فوق مدرن یک وسیله ی تحقیقی و پژوهشی است

که کارخانه اتومبیلسازی مرسدس بنز آن را فاش کرده است!

TinyPic image

موتوری که برای این کانسپت چهار در سدان در نظر گرفته شده قدرتی معادل ۲۳۸ اسب

بخار دارد و نیروی ترک آن ۴۰۰ نیوتن متر است و موتور از نوع هیبرید می باشد و شتاب

۰ تا ۱۰۰ آن هم ۷.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت اتومبیل هم به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت

محدود شده است و این موتور  پر  حجم   مصرف کمی دارد و میزان گازهای  CO2  آن

هم در هر کیلومتر بسیار کم است!

کمک فنر های آن در کلاس اس ال - سی ال و  اس  نیز استفاده خواهد شد و  این  تعلیق

از نوع PRE-SCAN suspension است که آخرین سیستم تعلیق ساخته شده توسط مهندسان

مرسدس بنز است و طراحی آن هم به S و CLS کلاس شباهت دارد .

TinyPic image

TinyPic image


 
آئودی آ-فر مدل ۲۰۰۸ جديد!
ساعت ٥:۳٥ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٦/۱٩   کلمات کلیدی:

AUDI A4 2008

سلام

امروز وبلاگ را با یک عکس زیبا و مطلبی کوتاه بروز می کنم که امیدوارم

خوشتان بیاید.این پست به مناسبت رسیدن آمار وبلاگم به ۵۰۰۰ نفر است. 

منتظر پست بعدی باشید که من در پست بعدی قرار است پژو ۳۰۸ مدل rcz

و استیشن را همراه با عکس هایشان معرفی بکنم البته من قبلآ مدل هاچبک

۵ در آن را معرفی کرده بودم که در آرشیو وب لاگ می توانید مطلب آن را پیدا

کنید. منتظر نظرات شما هستم .

 

TinyPic image


 
ميتسوبيشی پاجرو ۲۰۰۸
ساعت ٥:۳٤ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٦/۱٧   کلمات کلیدی:

ميتسوبيشی پاجرو نسل ۴

شرکت میتسوبیشی پنجمین خودروساز در کشور ژاپن است و به دلیل سابقه ی زیاد

در ساخت اتومبیل و دیگر وسایل نقلیه از شهرت بسیار بالایی در دنیا برخوردار است

به خصوص در بخش اتومبیل سازی که با ساخت مدل هایی مانند لنسر و اکلیپس و

پاجرو و ... توانسته قدرت خود را در صنعت خودروسازی جهان نشان دهد. با توجه به

اینکه نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو (پاجروی ۲۰۰۸) به کشور ایران نیز راه یافته

تصمیم به آزمایش این خودرو گرفتم.

چراغ های بزرگ و نسبتآ کشیده ، جلو پنجره ی طویل و کرومی ، پروژکتور های گرد و

زیبا و کاپوت با طراحی جدید ، باعث شده اند که دل هر بیننده را ببرد ولی در طراحی

 پاجروی نسل چهارم مواردی پیدا می شود که تقلیدی از دیگر اتومبیل ها می باشد

مانند چراغ های جلو که ترکیبی از سوزوکی و رنجرور است و رینگ های اسپرت که

از طرح تویوتا پرادو برداشته شده است.

Click to enlarge

 با نگاه به نمای جانبی خودرو  تنها  باربند و  آیینه ها و دستگیره های کرومی جلب توجه

می کند ولی هماهنگی طرح خوب از آب در آمده ولی می توان با خرید چهار عدد رینگ

 اسپورت به زیبایی این ماشین افزود.

طراحی عقب نسبت به قبل بهتر شده و با جای زاپاس فوق العاده و قطعه ی بزرگ

آلومینیمی در زیر سپر عقب طراحی نمای عقب را بهمراه چراغ های اسپورت عقب

فوق العاده زیبا و جذاب کرده و  برتر از رقبای دیگر شده است. 

 

 مدل مورد آزمایش چهار درب بود و همانند نسل سوم کد جی ال اس را داشت و

 نیمه فول بود و از داشبورد  و  کابینی ساده ولی زیبا و هماهنگ بر خوردار بود

ولی تجهیزات آن با توجه به مدل خودرو و کلاس آن کافی بود و می توان گفت که

لیست کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند ASC و هشت عدد کیسه SRS

 ای بی اس و ئی بی دی   سان روف و چنجر و تهویه دیجیتال اتوماتیک و ... را

 داشت و در کل از نظر تجهیزات با توجه به قیمت میتسوبیشی پاجرو می توان آن 

 را مناسب ارزیابی کرد .

 

از روی نوشته ی زیر پنجره در مدل چهار درب می توان به این مسئله پی برد که این

اتومبیل SUV ژاپنی پیشرانه ای به حجم ۳.۸ لیتر دارد ولی اگر  اطلاعات  دقیق  تر

بخواهید باید بدانید که موتور اتومبیل مورد آزمایش حجم ددقیق ۳۸۲۸ سی سی

دارد و توان آن هم ۲۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۹۰۰ است و گشتاوری برابر ۳۵۰

نیوتن متر دارد که در دو.ر پایین ۲۵۰۰ این نیروی تورک حاصل می شود.

این پیشرانه ی جدید میتسوبیشی از نوع شش سیلندر با آرایش وی شکل است و

بر روی درپوش آن MIVEC نوشته شده که صحبت از استفاده از سیستم زمان بندی

متغیر سوپاپ ها دارد که این نوع (MIVEC) مختص کارخانه ی میتسوبیشی است

و سخن پایانی اینکه این خودروی ۷۰ میلیونی قطعآ می تواند رقیبان خود  را  در

کشور به راحتی شکست دهد و این مسئله کاملآ واضح و روشن است و  نیازی

به فکر کردن و شک کردن ندارد چون میتسوبیشی امتحان خود را خیلی وقت است

که پس داده است.

 


 
لامبورگينی گالاردو هشت سيلندر به بازار می آيد!
ساعت ٢:۱٥ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٦/٥   کلمات کلیدی:

لامبورگینی گالاردو V8

پس از تغییرات جزیی در طراحی قسمت جلو و اصلاح سیستم اگزوز لامبورگینی

گالاردو به احتمال زیاد تغییراتی هم در نوع پیشرانه این اتومبیل سوپر اسپورت

ایتالیایی به وقوع خواهد پیوست .

طبق گزارش های دریافتی جدید مسئولان کارخانه لامبورگینی در حال بررسی

امکان استفاده از موتور هشت سیلندر وی شکل و ۴۲۰۰ سی سی ( اف اس آی )

متعلق به آئودی RS4 به قدرت ۴۲۰ اسب بخار در لامبورگینی گالاردو هستند .

در صورت نهایی شدن تصمیم سران لامبورگینی در  ارائه گونه ای ارزان قیمت تر

از گالاردو ده سیلندر  موتور هشت سیلندر RS4  یک انتخاب منطقی به نظر می رسد.

بر اساس مشاهداتی که از نمونه اولیه مدل هشت سیلندر لامبورگینی گالاردو در حین

انجام آزمایش در پیست نوربرگرینگ آلمان صورت گرفته این اتومبیل از رفتار رانندگی  به

مراتب آرامتری در مقایسه با مدل ده سیلندر خود برخوردار است .