سيتروئن سی ۵ استيشن جديد
ساعت ٥:۱٢ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳۸٦/٧/٢٩   کلمات کلیدی:

Citroen C5 Estation


 
سيتروئن سی ۵ جديد ( والپپر)
ساعت ٩:٢۱ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٧/٢۸   کلمات کلیدی:

Citroen C5

 

 


 
موتور وانکل
ساعت ٤:٢۳ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٧/٢٦   کلمات کلیدی:

تاریخچه ی موتورهای وانکل

موتور وانکل، نوعی موتور درون سوز یا احتراق داخلی است. این موتور در دهه ی ۱۹۵۰

میلادی به دست یک مهندس آلمانی به نام فلیکس وانکل اختراع شد. در موتور های

معمولی ، لازم است که حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکات دورانی تبدیل شود 

تا بتوان چرخ ها را به حرکت در آورد.اگر پیستون خود حرکت دورانی داشته باشد سیستم

ارتباط بین موتور و چرخ ها خیلی ساده می شود. در موتور ونکل یک پیستون مثلثی درون

محفظه ای بیضی شکل می چرخد هنگام چرخش پیستون سوخت و هوا  از  طریق  یک

سوپاپ به درون مکش می شوند. در ادامه ی گردش پیستون پس از تراکم این مخلوط

جرقه ای الکتریکی احتراق را به وجود می آورد و گازهای سوزان منبسط می شوند

و پیستون را با سرعت می چرخانند.

اولین اتومبیلی که به موتور مجهز شد اسپیدر وانکل  ان اس یو ( NSU ) بود که علی

رغم موتور کوچکش به حداکثر سرعت ۱۵۲ کیلو متر می رسید. موتورهای وانکل اولیه

چندین ایراد داشتند: درزبندی پیستون چرخان و محفظه دچار سایش می شد و مقداری

از گازها از یک طرف پیستون به طرف دیگر آن راه می یافتند. به علاوه مصرف سوخت آنها

در مقایسه با سایر موتور ها بیش تر بود. گازهای های خروجی نیز آلودگی بیشتری تولید

می کردند.


 
مقايسه ب ام و سری ۵ و مرسدس کلاس E
ساعت ٩:۱۳ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٧/٢۱   کلمات کلیدی:

bmw 535i 2008 vs mercedes E350 2008

سلام

مقایسه ی بین بنز و ب ام و سالهاست که در کلاس های مختلف انجام می گیرد و

انتخاب این دو اتومبیل آلمانی یکی از دشوار ترین کار های دنیاست .

سری پنج بی ام و و کلاس E مرسدس بنز که هر دو در کلاس سدان متوسط هستند

از سال ها پیش همواره با یکدیگر مقایسه می شوند و هر دوی این خودروها در انواع

موتورها و سطح تجهیزات مختلف در کشور ایران هم عرضه می شوند ولی مدل های

خاص این دو سری یعنی m5 و E63 amg و حتی E55 amg متاسفانه در ایران حضور

ندارند. امروز من دو مدل ۳۵۰ بنز و ۵۳۵ ب ام و را با هم مقایسه کردم حتمآ  نظراتان

را درباره ی این دوئل بزرگ بگویید که به مناسبت یک ساله شدن وبلاگم آن را نوشتم!

2007 BMW 5 Series 525i 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

طراحی بدنه

سری ۵ پس از فیس لیفت شدن بدنه و کابین  تقریبآ در اواسط سال  ۲۰۰۷ میلادی

طراحی خارجی و داخلی مدرن و زیبایش باز هم زیباتر و جدید تر شد در حالیکه بنز

 E کلاس چند سال طراحی دست نخورده ای به جز در چراغ های عقبش داشت و

فیس لیفت هم نشد چه برسد به ارائه ی نسل کاملآ جدید که تنها چند عکس از

نسل آینده ی ئی کلاس وجود دارد پس با این حساب ب ام و در این بخش برنده

خواهد شد ولی این برتری زیاد طولانی نخواهد بود......

2007 BMW 5 Series 525i Driver Side Profile

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC Driver Side Profile

2007 BMW 5 Series 525i Head on Rear

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC Head on Rear

طراحی داشبورد و کابین 

ب ام و  و  مرسدس بنز همواره از نظر تفکر در طراحی کابین و به خصوص جلو داشبورد

از قدیم با هم تفاوت زیادی داشتند زیرا در بی ام و طراحی همیشه رادیکالی و پیچیده

بوده و در مرسدس طراحی کابین ساده و هماهنگ و همین طور زیبا که باعث تفاوت

زیادی شده است. در مقایسه کابین این دو آلمانی بزرگ باید گفت که سری ۵  و

بنز e هر دو به نحوی زیبا طراحی شده اند و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند در

صورتی که مرسدس بنز E350 بویژه در تیپ آوانتگارد که داشبورد و تودوزی زیباتری

دارد قدیمی تر از ب ام و 535I است. در نهایت امتیاز دو خودرو در این بخش مساوی

میشود.

2007 BMW 5 Series 525i Full Dashboard and Windshield

2007 BMW 5 Series 525i Driver Side Front Door

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC Full Dashboard and Windshield

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC Driver Side Front Door

موتور و گیربکس 

مرسدس بنز با موتور ۳۴۹۸ cc اش ۲۷۲ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید

میکند و گشتاورش هم ۳۵۰ نیوتن متر در ۲۴۰۰ دور است و شتاب صفر تا صد کیلومترش

هم تنها ۷ ثانیه است و گیربکس آن هم هفت سرعته اتوماتیک از نوع 7-G tronic است .

ب ام و با پیشرانه شش سیلندر خطی خود که ۳ لیتر حجم دارد ۳۰۰ اسب بخار قدرت

تولید می نماید و نیروی تورگ آن ۳۰۰ نیوتن متر میباشد و گیربکس آن نیز از انواع شش

سرعته ی تیپترونیک است که در اکثر مدل های ب ام و به خصوص ۶ سیلندر استفاده

می گردد. حداکثر سرعت در هر دوی این اتومبیلها به 250 km/h محدود شده است.

همان طور که بار ها گفته ایم عیب مرسدس بنر در این است که تکنولوژی نسبتآ قدیمی

موتور های ۶ سیلندر خود را تغییر نمی دهد و موتور جدیدتری نمی سازد تا راحت تر بتواند

با ب ام و رقابت کند پس نتیجه می گیریم که بنز امتیازش را باید به رقیب هم وطنش واگذار

کند.

2007 BMW 5 Series 525i Engine Compartment

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC Engine Compartment

در پایان باید بگوییم در حال حاضر ب ام و حتی از نظر قیمت نیز مناسب تر از بنز

است و باید دید که آینده ی E-klase چگونه خواهد شد... .

2007 BMW 5 Series 525i Head on Front

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC Head on Front

2007 BMW 5 Series 525i 3/4 Rear Passenger Side

2008 Mercedes-Benz E 320 BLUETEC 3/4 Rear Passenger Side

رتبه ی اول: bmw 535i 2008

رتبه ی دوم: mercedes E350 2008


 
معرفی محصولات آينده ی بنز و ب ام و
ساعت ٥:۱٩ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٧/٢٠   کلمات کلیدی:

سلام دوستان

برای امروز دو مدل از مرسدس بنز و ب ام و را معرفی می کنم که کانسپت نیستند

ولی الان هم در بازار یافت نمی شوند ولی تا یک سال دیگر می توان این مدل ها

را خریداری کرد.

mercedes benz CLC

مدل جدید مرسس بنز که در سال ۲۰۰۹ به بازار می آید در واقع مدل کوپه ی کروکی

مرسدس سی ال کلاس است که یکسال است در بازار به فروش می رشد.

نام این مدل دو در لوکس CLC-class کلاس است که دارای یک سقف زیبای برزنتی و

همراه با زیبایی خاص مدل CL است و با تجهیزات و موتورهای جدید بنز در سال ۲۰۰۹

وارد بازار می شود که هم قیمت و هم زیبایی بالایی دارد.

TinyPic image

Bmw M7 sedan

ب ام و مدل ام ۷ سدان را با موتور ده سیلندر ام پاور بی ام و سال آینده تولید خواهد

کرد که هنوز تصویر مشخخصی از آن وجود ندارد ولی شباهت بسیار زیادی به مدل

ب ام و کانسپت سی اس چه از نظر طراحی داخلی و چه از نظر طراحی خارجی دارد

ولی انتظار می رود که از موتور ۱۲ سیلندر بجای ۱۰ سیلندر در آن استفاده شود.

TinyPic image


 
هيوندای سانتافه ۲۰۰۸
ساعت ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٧/۱٩   کلمات کلیدی:

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

همونطور که قول داده بودم امروز میخوام به بررسی هیوندای سانتافه بپردازم .

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما دوستان قرار بگیره .

عید فطر نزدیک است اگر یادتان باشد وبلاگ من در عید فطر پارسال ثبت شد.

وبلاگ من شنبه یکساله خواهد شد! 

منتظر نظرات شما عزیزان هستم .

شرکت هیوندای  مدتی است که مدل های جدید خود را وارد بازار ایران کرده است . از مشهورترین مدل های هیوندای در ایران میتوان مدل سوناتا و آزرا را نام برد . ولی چند وقتی است که پای خودروی دیگری به نام " سانتافه " به خیابان های شهر باز شده . در ادامه به بررسی این مدل که توسط شرکت کرمان خودرو عرضه میشود میپردازیم .

طراحی خارجی :

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Head on Front

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Driver Side Profile

شاید به جرئت میتوان گفت که سانتافه جز زیباترین اس یو وی هایی است که در دنیا وجود دارد . نمای ظاهری این خودرو اگرچه دارای شباهت هایی نسبت به اس یو وی های مطرح روز دارد ولی این به هیچ وجه از ارزش و البته زیبایی این طرح کم نمیکند .

چراغ های جلوی کشیده ی این خودرو که میتوان به نوعی آن را در تقارن با چراغ های عقب دانست حالتی اسپرت و زیبا به خودرو بخشیده اند .

این فرم چراغ ها بی شباهت به مدل سوناتا نیست . جلوپنجره ی این خودرو از تناسب خوبی با چراغ های و سایر اجزا برخوردار است .

گودی زیر چراغ ها به جذاب تر نشان دادن خودرو کمک شایانی مینماید . فرم بدنه زیبا و هماهنگ است و اشکال خاصی در آن دیده نمیشود .

البته در نمای عقب فرم چراغ های خرگوشی شکل آن کمی به ظاهر اسپرت خودرو لطمه وارد کرده است . به نظر بنده اگر طراحان قصد هماهنگ کردن چراغ های جلو با عقب را داشتند ( نظیر مدل سوناتا ) بهتر بود تا چراغ های عقب را کمی تیز تر طراحی میکردند تا همانند چراغ های جلو فرمی خشن و اسپرت را تداعی کنند .

سانتافه بر روی پلاتفرم مدل " سوناتا " ساخته میشود بنابراین میتوان از آن فضای مناسبی در داخل را انتظار داشت که در بخش طراحی داخلی به بررسی آن میپردازیم .

در کل طراحی سانتافه پویا و زیباست و به نظر من از سایر اس یو وی های هم قیمت خود شکیل تر میباشد .

طراحی داخلی :

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Full Dashboard and Windshield

طراحی داخلی سانتافه را باید از سوناتا زیباتر دانست . نحوه ی قرارگیری دریچه های کولر شباهتی انکار ناپذیر به رقبای ژاپنی ( خصوصا مدل پرادو ) دارد .

محل قرارگیری تکمه ها و ادوات مناسب بوده ولی از لحاظ ظاهر نه میتوان از آن ها ایرادی گرفت و نه میتوان امتیازی به آن ها داد .

رنگ بندی کابین در مدل های مجهز به طرح چوب و فلز حداقل در بخش پایینی زیباست و طراحان توانسته اند ترکیب رنگ مناسبی را ایجاد کنند ولی در بخش های بالایی داشبورد همانند سوناتا این خودرو نیز دچار ضعف طراحی است .  استفاده از رنگ کدر و مواد پلاستیکی در این قسمت یک حالت یکنواخت و بیروح را به وجود آورده . 

عدم وجود قطعات چوبی یا فلزی حتی در مدل " لیمیتد " ( بالاترین مدل ) یکی از نقاط ضعف کابین این خودرو به شمار میرود .

فاصله ی بین دو محور در این خودرو حدود ۲۷۰ سانتیمتر میباشد که تقریبا در حد و اندازه های خودرویی مثل ب ام و سری ۳ است .

طول ۴۶۷ سانتیمتری این خودرو اگرچه از سوزوکی گرندویتارا بیشتر است ولی به پای خودرویی مثل پرادو نمیرسد .

در داخل کابین این خودرو فضا برای نشستن ۷ سرنشین وجود دارد .

از لحاظ جاداری نیز شما با داشتن ۱ متر فاصله بین پای خود و داشبورد در قسمت جلو و ۹۳ سانتیمتر فاصله بین پا و صندلی جلو فضای راحت و جاداری را خواهید داشت .

فضای ۱۳۸۷ لیتری در عقب و ۱۶۷۰ لیتری در جلو مناسب بوده و حداقل نسبت به خودرویی مثل ویتارا بیشتر است .

در کل طراحی داخلی و فضای این خودرو مناسب و قابل قبول است ولی هنوز به پای تویوتا پرادو نمیرسد .

امکانات و تجهیزات : 

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Center 1/3 of Dash

از امکانات این خودرو میتوان به :  شیشه های برقی - تنظیم فرمان برقی - گرم کن شیشه عقب - رینگ اسپرت - کروز کنترل - تهویه مطبوع - پخش سی دی -  قفل مرکزی - ۴ کیسه هوا - سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد .

البته عدم وجود تجهیزاتی نظیر : صندلی برقی راننده - آنتن برقی و سیستم تعویض سی دی ( چنجر ) در این خودرو قابل توجه است .

البته با توجه به انتخاب مدل جی ال اس ( پایه ) این خودرو موارد فوق نیز در نوع خود قابل توجه است .

این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود .

موتور و گیربکس :

 2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Engine Compartment

برای این خودرو در بازار آمریکا دو موتور ۶ سیلندر یکی به حجم ۷/۲ و دیگری ۳/۳ لیتر در نظر گرفته شده که مدل عرضه شده در ایران از موتور ۷/۲ لیتری استفاده میکند .

قدرت این موتور برابر ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر ۱۸۳ پوندفوت میباشد .

این موتور دارای ضریب تراکم ۱۰/۱ : ۱ میباشد .

میزان مصرف سوخت این خودروی ۱۷۶۵ کیلوگرمی در شهر ۴/۱۳ و در اتوبان ۴/۱۰ لیتر میباشد .

گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز ۵ سرعته ی تیپ ترونیک ( اتوماتیک - دستی ) میباشد .

قابل ذکر است که شتاب جانبی که این خودرو میتواند تحمل کند برابر ۷۵/۰ جی میباشد .

پایان سخن :

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base 3/4 Rear Passenger Side

در کل سانتافه را باید خودرویی شیک - مدرن - نسبتا قوی و زیبا دانست . قیمت این خودرو نیز در بازار آزاد در حدود ۴۴ ملیون تومان میباشد که از رقیب خود پرادو حدود ۶ ملیون ارزان تر است .

قدرت موتور مناسب - امکانات قابل قبول و چهره ی زیبا از نقاط قوت این خودروست ولی این اتومبیل در طراحی داخلی و البته بزرگی و جاداری از پرادو کم می آورد .

البته ممکن است سوناتا برگ برنده ی ۹ ملیون تومانی خود را رو کند ولی اغلب افرادی که توانایی خرید این خودرو را دارند میتوانند ( یا حاضرند ) اضافه پرداخت ۶ ملیون تومانی را نیز تقبل کنند و به خرید پرادو دست بزنند ولی در آن صورت نمیتوانند از امتیازات سانتافه استفاده کنند ضمن این که هنوز واردات این مدل رونق نگرفته و حداقل مثل پرادو تعداد زیادی از آن در خیابان دیده نمیشود .

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Head on Rear


 
هيوندای سانتافه ۲۰۰۸
ساعت ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٦/٧/۱٩   کلمات کلیدی:

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

همونطور که قول داده بودم امروز میخوام به بررسی هیوندای سانتافه بپردازم .

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما دوستان قرار بگیره .

عید فطر نزدیک است اگر یادتان باشد وبلاگ من در عید فطر پارسال ثبت شد.

وبلاگ من شنبه یکساله خواهد شد! 

منتظر نظرات شما عزیزان هستم .

شرکت هیوندای  مدتی است که مدل های جدید خود را وارد بازار ایران کرده است . از مشهورترین مدل های هیوندای در ایران میتوان مدل سوناتا و آزرا را نام برد . ولی چند وقتی است که پای خودروی دیگری به نام " سانتافه " به خیابان های شهر باز شده . در ادامه به بررسی این مدل که توسط شرکت کرمان خودرو عرضه میشود میپردازیم .

طراحی خارجی :

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Head on Front

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Driver Side Profile

شاید به جرئت میتوان گفت که سانتافه جز زیباترین اس یو وی هایی است که در دنیا وجود دارد . نمای ظاهری این خودرو اگرچه دارای شباهت هایی نسبت به اس یو وی های مطرح روز دارد ولی این به هیچ وجه از ارزش و البته زیبایی این طرح کم نمیکند .

چراغ های جلوی کشیده ی این خودرو که میتوان به نوعی آن را در تقارن با چراغ های عقب دانست حالتی اسپرت و زیبا به خودرو بخشیده اند .

این فرم چراغ ها بی شباهت به مدل سوناتا نیست . جلوپنجره ی این خودرو از تناسب خوبی با چراغ های و سایر اجزا برخوردار است .

گودی زیر چراغ ها به جذاب تر نشان دادن خودرو کمک شایانی مینماید . فرم بدنه زیبا و هماهنگ است و اشکال خاصی در آن دیده نمیشود .

البته در نمای عقب فرم چراغ های خرگوشی شکل آن کمی به ظاهر اسپرت خودرو لطمه وارد کرده است . به نظر بنده اگر طراحان قصد هماهنگ کردن چراغ های جلو با عقب را داشتند ( نظیر مدل سوناتا ) بهتر بود تا چراغ های عقب را کمی تیز تر طراحی میکردند تا همانند چراغ های جلو فرمی خشن و اسپرت را تداعی کنند .

سانتافه بر روی پلاتفرم مدل " سوناتا " ساخته میشود بنابراین میتوان از آن فضای مناسبی در داخل را انتظار داشت که در بخش طراحی داخلی به بررسی آن میپردازیم .

در کل طراحی سانتافه پویا و زیباست و به نظر من از سایر اس یو وی های هم قیمت خود شکیل تر میباشد .

طراحی داخلی :

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Full Dashboard and Windshield

طراحی داخلی سانتافه را باید از سوناتا زیباتر دانست . نحوه ی قرارگیری دریچه های کولر شباهتی انکار ناپذیر به رقبای ژاپنی ( خصوصا مدل پرادو ) دارد .

محل قرارگیری تکمه ها و ادوات مناسب بوده ولی از لحاظ ظاهر نه میتوان از آن ها ایرادی گرفت و نه میتوان امتیازی به آن ها داد .

رنگ بندی کابین در مدل های مجهز به طرح چوب و فلز حداقل در بخش پایینی زیباست و طراحان توانسته اند ترکیب رنگ مناسبی را ایجاد کنند ولی در بخش های بالایی داشبورد همانند سوناتا این خودرو نیز دچار ضعف طراحی است .  استفاده از رنگ کدر و مواد پلاستیکی در این قسمت یک حالت یکنواخت و بیروح را به وجود آورده . 

عدم وجود قطعات چوبی یا فلزی حتی در مدل " لیمیتد " ( بالاترین مدل ) یکی از نقاط ضعف کابین این خودرو به شمار میرود .

فاصله ی بین دو محور در این خودرو حدود ۲۷۰ سانتیمتر میباشد که تقریبا در حد و اندازه های خودرویی مثل ب ام و سری ۳ است .

طول ۴۶۷ سانتیمتری این خودرو اگرچه از سوزوکی گرندویتارا بیشتر است ولی به پای خودرویی مثل پرادو نمیرسد .

در داخل کابین این خودرو فضا برای نشستن ۷ سرنشین وجود دارد .

از لحاظ جاداری نیز شما با داشتن ۱ متر فاصله بین پای خود و داشبورد در قسمت جلو و ۹۳ سانتیمتر فاصله بین پا و صندلی جلو فضای راحت و جاداری را خواهید داشت .

فضای ۱۳۸۷ لیتری در عقب و ۱۶۷۰ لیتری در جلو مناسب بوده و حداقل نسبت به خودرویی مثل ویتارا بیشتر است .

در کل طراحی داخلی و فضای این خودرو مناسب و قابل قبول است ولی هنوز به پای تویوتا پرادو نمیرسد .

امکانات و تجهیزات : 

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Center 1/3 of Dash

از امکانات این خودرو میتوان به :  شیشه های برقی - تنظیم فرمان برقی - گرم کن شیشه عقب - رینگ اسپرت - کروز کنترل - تهویه مطبوع - پخش سی دی -  قفل مرکزی - ۴ کیسه هوا - سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد .

البته عدم وجود تجهیزاتی نظیر : صندلی برقی راننده - آنتن برقی و سیستم تعویض سی دی ( چنجر ) در این خودرو قابل توجه است .

البته با توجه به انتخاب مدل جی ال اس ( پایه ) این خودرو موارد فوق نیز در نوع خود قابل توجه است .

این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود .

موتور و گیربکس :

 2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Engine Compartment

برای این خودرو در بازار آمریکا دو موتور ۶ سیلندر یکی به حجم ۷/۲ و دیگری ۳/۳ لیتر در نظر گرفته شده که مدل عرضه شده در ایران از موتور ۷/۲ لیتری استفاده میکند .

قدرت این موتور برابر ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر ۱۸۳ پوندفوت میباشد .

این موتور دارای ضریب تراکم ۱۰/۱ : ۱ میباشد .

میزان مصرف سوخت این خودروی ۱۷۶۵ کیلوگرمی در شهر ۴/۱۳ و در اتوبان ۴/۱۰ لیتر میباشد .

گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز ۵ سرعته ی تیپ ترونیک ( اتوماتیک - دستی ) میباشد .

قابل ذکر است که شتاب جانبی که این خودرو میتواند تحمل کند برابر ۷۵/۰ جی میباشد .

پایان سخن :

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base 3/4 Rear Passenger Side

در کل سانتافه را باید خودرویی شیک - مدرن - نسبتا قوی و زیبا دانست . قیمت این خودرو نیز در بازار آزاد در حدود ۴۴ ملیون تومان میباشد که از رقیب خود پرادو حدود ۶ ملیون ارزان تر است .

قدرت موتور مناسب - امکانات قابل قبول و چهره ی زیبا از نقاط قوت این خودروست ولی این اتومبیل در طراحی داخلی و البته بزرگی و جاداری از پرادو کم می آورد .

البته ممکن است سوناتا برگ برنده ی ۹ ملیون تومانی خود را رو کند ولی اغلب افرادی که توانایی خرید این خودرو را دارند میتوانند ( یا حاضرند ) اضافه پرداخت ۶ ملیون تومانی را نیز تقبل کنند و به خرید پرادو دست بزنند ولی در آن صورت نمیتوانند از امتیازات سانتافه استفاده کنند ضمن این که هنوز واردات این مدل رونق نگرفته و حداقل مثل پرادو تعداد زیادی از آن در خیابان دیده نمیشود .

2007 Hyundai Santa Fe GLS Base Head on Rear


 
لامبورگينی رونتون ۲۰۰۸
ساعت ۸:٠٦ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٧/۱٤   کلمات کلیدی:

لامبورگينی رونتون ۲۰۰۸

سلام

چرا نظر نمی دید که چی بگذارم؟!!!!!!!

مجبورم که به انتخاب خودم مطلب بگذارم و امروز هم این مطلب رو نوشتم!

این لامبو جدید در نمایشگاه فرانکفورت امسال معرفی گردید و با استقبال خوبی

نیز مواجه شد. این لامبورگینی فقط به تعداد ۲۰ دستگاه ساخته خواهد شد که

این ۲۰ دستگاه تا کنون پیش فروش شده اند که این اتومبیل تقریبآ کانسپت و

زیبا که لقب هیولای لامبورگینی را دارد بالاتر از یک میلیون دلار قیمت دارد و از

مشخات آن می توان به شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۴۰

کیلومتر بر ساعت اشاره کرد که به دلیل بدنه ی فوق  آیرودینامیک  آن  است

چون فقط ده اسب بخار قدرتش از مدل فعلی لامبرگینی مورسیه لاگو  یعنی

مدل LP640 بیشتر است و ۶۵۰ اسب قدرت دارد!


 
هيوندايی تيبورون (کوپه)
ساعت ٦:٤٧ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٧/۱٠   کلمات کلیدی:

هیوندای کوپه

سلام دوستان

از نظرات همگی متشکرم .

شهادت مولای متقیان امام علی (ع) را به همه ی شیعیان و

دوستداران آن حضرت تسلیت عرض میکنم .

از این که دیر بروز کردم متاسفم. امروز هیوندای کوپه را آزمایش کردم و حالا

مطلبی از این اتومبیل زیبا و کوچولو نوشته ام .

 Hyundai Tiburon - Buy your new car online at Car.com

این خودروی دودر و ۴ نفره در کلاس کوپه خانوادگی یا کوپه اسپورت قرار می گیرد.

در بازار امریکا هیوندای کوپه  تیبورن نام دارد و با قیمت ۱۶ هزار الی ۲۲ هزار دلار

فروش می رود. این اتومبیل در کشور ما به تازگی فروخته می شود و ۴۵ میلیون

تومان قیمت دارد و شرکت آسان موتور آن را وارد می کند .

با توجه به این که کلاس این خودرو در کشورمان کمیاب است و اتاق کوپه در ایران

طرفداران کمی دارد و  بیشتر جوانان به این نوع اتومبیل ها علاقه دارند ولی متاسفانه

قیمت این خودرو کمی بیش از حد گران است ولی طراحی داخلی و خارجی و موتور

آن که در ایران از نوع شش سیلندر در ابتدای عرضه انتخاب شده است شاید بتواند

فروشش را کمی بالا ببرد و اگر نه اتومبیل های بزرگ تر و بهتری با قیمت کمتر در

بازار کشور وجود دارند. هیوندای «کوپه» با موتور ۲۰۰۰ سی سی ۱۳۸ اسب بخار

نیرو به چرخ هایش منتقل می کند و با موتور وی شش ۲۷۰۰ خود ۱۷۲ اسب نیرو

تولید می کند  و گیربکس ۵ سرعته دستی  و  ۴ سرعته ی اتوماتیک در مدلهای

 ۴ سیلندر و گیرباکس ۶ سرعته ی  اتوماتیک  در مدل شش سیلندر وجود دارند.

 کوپه دارای مدلهای زیر است :

 SE - LTD - GT- GS - GT LTD

مدل های وارد شده به ایران بیشتر جی تی و جی اس هستند که همان طور که

گفته شد مدلهای ۶ سیلندر آن قیمتی برابر چهل و پنج میلیون تومان دارند.

منتظر نظرات شما هستم. لطفآ خودتان بگویید که در این وبلاگ در باره ی

چه اتومبیلی مطلب بنویسم.

2007 Hyundai Tiburon SE 3/4 Rear Passenger Side

2007 Hyundai Tiburon SE 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Hyundai Tiburon SE Head on Front

 2007 Hyundai Tiburon SE Engine Compartment

 2007 Hyundai Tiburon SE Full Dashboard and Windshield

2007 Hyundai Tiburon SE Center 1/3 of Dash

2007 Hyundai Tiburon SE Driver Side Profile

2007 Hyundai Tiburon SE Head on Rear

2007 Hyundai Tiburon SE Front Wheel Close Up