هوندا اکورد کوپه ۲۰۰۸
ساعت ٩:٢٤ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳۸٦/٩/٢۸   کلمات کلیدی:

هوندا اکورد ۲۰۰۸ کوپه

سلام دوستان

کمپانی هوندا یا هاندای ژاپن در اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی آکورد مدل ۲۰۰۸ را به نمایش

گذاشت و سپس مدل دو در کوپه ی اکورد را معرفی کرد که شباهت زیادی به مدل ۴ در

سدان اکورد دارد ولی از توانایی های بالاتری بهره مند است. این کوپه ی تازه وارد را باهم

بررسی می کنیم :

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - 3/4 front driver side of the vehicle

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - 3/4 rear passenger side

طراحی بدنه :

طراحی هوندا اکورد کوپه نسل جدید نسبت به نسل قبلی بسیار متحول تر شده

است حتی نسبت به نسل قبلی مدل سدان و مشخص است که طراحان هوندا

اکورد جدید نیز متحول تر شده اند تا طراحی قابل رقابت با مدل های اروپایی و

مدل های هم وطن اکورد را ایجاد کنند. تفاوت طراحی مدل کوئپه با سدان زیاد

است اما باز هم شباهت هایی در آن ها با یکدیگر دیده می شوند .

فرم کلی چراغ های جلو و عقب یکی است و طرح جلو پنجره نیز به همین ترتیب

ولی طرح سپر های جلو و عقب و رینگ و لاستیک کوپه و مهم تر از همه طراحی

اسپویلر ها و دیفیوزر ها به کلی با مدل سدان متفاوت و از فریم کاملآ اسپورتی

برخوردار است .

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - front view

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - rear view

طراحی کابین :

این مدل که اکورد کوپه ال ایکس ـ اس  است و تیپ ام تی مدل فول آپشن و سفارشی

محسوب می شود و داشبورد آن فلزی و  همراه با ترکیب آلومینیم مات و در جای جای

کابین و پوشش صندلی های آن چرم طبیعی تیره رنگ سیاه به چشم می خورد .

صفحه کیلومتر شمار آن دارای طرحی ساده و فوق العاده شبیه به مدل های ارزانقیمت

تویوتا مانند تویوتا کرولا و اونسیس. یاریس و حتی تویوتا آوریس بوده و به سادگی داخل

کابین اتومبیل کمک فراوان می کند ولی طرح کلی دالشبورد و کنسول مرکزی و کنسول

میانی به همراه غربالک ( غربیلک ) فرمان و یک عدد مانیتور تقریبآ بزرگ در بالای کنسول

وسط از سادگی کابین می کاهند و جلوه زیبا و لوکس به خودرو داده اند .

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - left 1/3 of dash

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - full dashboard and windshield

گیر بکس و پیشرانه :

اکورد مدل ۲۰۰۸ در مدل مورد بررسی گیربکس پنج اسپید بصورت  تنها  منوئل  یعنی

با کلاچ است ولی می توان  ۶ سرعته دستی یا ۵ سرعته استپترونیک (نوعی تتایپترونیک)

به لیست تجهیزات خودرو افزود.

پیشرانه ی آن از سری موتورهای i vtec  کم مصرف هوندا موتورز است و شش سیلندر

وی شش می باشد که این پیشرانه خورجینی ۳۵۰۰ سی سی حجم داشته و جدیدترین

موتور V6 ساخته ی کمپانی هوندا موتورز ژاپن است و مشخصاتی از قبیل گشتاور ۲۴۸

پوند فوت و قدرت موتور  ۲۶۸ اسب بخار  دارد و که دقیقآ قدرتش همسان با قدرت موتور

کمری ۲۰۰۸ شش سیلندر است که  کمری نیز درست ۲۶۸ اسب بخار  قدرت دارد  و

این پیشرانه ۳.۵ لیتری قوی ترین موتوری است که تا به حال در مدل آکورد به کار گرفته

شده  است و دارنده سیستم جدید MVC که برای افزایش قدرت و کاهش و صرفه جویی

در مصرف سوخت و کارآیی بالاتر ابداع شده است میباشد.

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - engine compartment

2008 Honda Accord Coupe LX-S 5-Spd MT - Driver side profile


 
ب ام و
ساعت ۱٠:٥٩ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸٦/٩/۱٩   کلمات کلیدی:

مدل های ب ام و

● ب ام و - ایكس ۵ - ۲۰۰۷
نسل جدید ب ام و - ایكس ۵ (BMW X۵) از اواخر سال ۲۰۰۶ وارد بازار گردید. با توجه به بازخوردهای مشتریان از طراحی خارجی مهندسین طراح كمپانی تصمیم گرفتند كه چهره خشن تر و اسپورت تری را برای خودرو در نظر گیرند در عین حال كه در نمای داخلی شما تلفیقی از طراحی لوكس و اسپورت را مشاهده می كنید. از رقبای اصلی ب ام و - ایكس ۵ (BMW X۵)پورشه - كاین (Porsche Cayenne)، مرسدس بنز - ام ال (Mercedes- Benz ML) و آئودی - كیو ۷ (Audi Q۷) می باشد. یكی از پیشرانه های قابل سفارش در این خودرو موتوری است ۸ سیلندر (V) شكل به حجم ۴‎/۸ لیتر كه قادر است ۳۵۰ اسب بخار نیرو تولید نماید.
● ب ام و - ۶۵۰ آی - سقف تاشو - ۲۰۰۷
مدل سقف تاشو (Convertible) ب ام و - ۶۵۰ آی (BMW ۶۵۰i) در سال ۲۰۰۴ وارد بازار خودروهای دو در اسپرت لوكس گردید (Luxury Sport Coupe) و در سال ۲۰۰۷ مورد بازنگری در طراحی (Facelift) قرار گرفت كه باعث اعمال تغییراتی جزئی در نمای خارجی آن شد. از رقبای اصلی آن می توان به مرسدس بنز - سی ال ۵۰۰ (Mercedes - Benz CL۵۰۰ ) اشاره كرد و پیشرانه نصب شده در ب ام و - ۶۵۰آی ۸ سیلندر (V) شكل ۴‎/۸ لیتری است كه این موتور قادر به تولید ۳۶۰ اسب بخار نیرو می باشد.
● ب ام و - ام ۳ - ۲۰۰۸
بخش موتور اسپرت (Motor Sport) كمپانی ب ام و (BMW) مدل ام ۳ (M۳) خود را در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشت كه بر پایه مدل دو در سری ۳ (BMW ۳ Series Coupe) با كد ای ۹۲ (E۹۲) ساخته می شود. ب ام و - ام ۳ جدید (BMW M۳) از سری موتور هایی با كد اس ۶۵ (S۶۵) بهره می برد كه در سال ۲۰۰۷ وارد لیست تولیدات موتوری این كمپانی گردید و می توان آنرا شاهكار متخصصین آلمانی برشمرد. از جدی ترین رقبای ب ام و - ام ۳ مدل ۲۰۰۸ (BMW M۳) می توان به مرسدس بنز - سی ال كی ۶۳ آ ام گ (Mercedes-Benz CLK۶۳ AMG) اشاره كرد. پیشرانه ام ۳ (M۳) جدید ۸ سیلندر (V) شكل می باشد كه با دارا بودن حجمی معادل ۴ لیتر و بهره گیری از دوران بالای موتور قادر به تولید ۴۲۰ اسب بخار نیرو است. بنا به ادعای كمپانی شتاب ۰-۱۰۰ كیلومتر در ساعت ب ام و - ام ۳ جدید در حدود ۴‎/۸ ثانیه می باشد.
● ب ام و - ۳۳۵آی - ۲۰۰۷
پس از موفقیت های سری جدید سری ۳ ب ام و،طراحان كمپانی تصمیم بر این گرفتندكه مدل دو در (Coupe) این سری را وارد بازار خودرو های اسپرت نمایند كه با استقبال فراوانی هم روبرو گردید. یكی از پیشرانه های این مدل ۶ سیلندر خطی است به حجم ۳ لیتر كه با استفاده از پرخوران موتور (Turbocharger) توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار نیرو را دارد. انتقال قدرت در ب ام و - ۳۳۵ آی به چرخهای عقب می باشد.
● ب ام و - ۱۲۰ آی - ۲۰۰۶
ب ام و - ۱۲۰آی (BMW ۱۲۰ i) كوچكترین محصول كمپانی ب ام و است كه خودرویی چهار در بدون صندوق (Hatchback) می باشد.
این خودرو از رقبای اصلی فولكس واگن - گلف (Volkswagen Golf) است.از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۲ استفاده كرده و می تواند قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید و به چرخهای عقب منتقل نماید.
● ب ام و - ۳۳۰ آی - ۲۰۰۶
ب ام و - ۳۳۰ آی (BMW ۳۳۰ i) خودرویی است با همه خصوصیات یك خودروی اسپرت (Sedan Sport) و از بهترین های گروه از نظر دینامیك رانندگی می باشد و به همین خاطر چندین سال پیاپی لقب بهترین خودروی اسپرت را در رده خود گرفته است. از موتوری ۶ سیلندر خطی (Line) به حجم ۳ لیتر و قدرت ۲۵۸ اسب بخار استفاده می كند.
● ب ام و - ۵۳۰ آی - ۲۰۰۶
این مدل نسلی كاملا متفاوت می باشد و با چهره ای كاملاظ جدید وارد بازار شد به همین دلیل جزو پرفروش ترین محصولات این كمپانی می باشد.از موتوری به حجم ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی (Line) با توان تولیدی ۲۵۵ اسب بخار استفاده می كند. این خودرو در گروه چهاردر لوكس (Luxury Sedan) است ولی با خصوصیات نزدیك به یك خودروی اسپرت عرضه می شود.
● ب ام و - ۶۳۰ آی - ۲۰۰۶
ب ام و - ۶۳۰ ای (BMW ۶۳۰ i) خودرویی است دو در چهار نفره (Coupe) كه در دو نوع سقف ثابت و سقف متحرك پارچه ای (Convertible) تولید می شود و در كلاس لوكس (Luxury Class) قرار دارد.از موتوری ۶ سیلندر به حجم ۳ لیتر استفاده می كند كه این پیشرانه توانایی تولید ۲۵۸ اسب بخار را دارد. انتقال نیرو در این خودرو به محور عقب می باشد.

 


 
تجربه رانندگی با مرسدس بنز S600 ۲۰۰۷
ساعت ٢:٠٩ ‎ق.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/٩/٩   کلمات کلیدی:

تجربه رانندگی با مرسدس S600 2007 

TinyPic image

///سلام دوستان

پس از تجربه رانندگی با مرسدس بنز ئی کلاس امروز توانستم با یک بنز اس ۶۰۰

مدل ۲۰۰۷ رانندگی انجام دهم و بعضی از توانایی ها و ویژگی های آن را مورد ارزیابی

و آزمایش قرار دهم.

2007 Mercedes-Benz S 600 Head on Front

خودروی تست شده که برای یکی از دوستانم در کانادا بود مدل سال ۲۰۰۷ میلادی بود

و ۵۰۰۰ کیلومتر کار کرده بود ولی مانند اتومبیل های صفر کیلومتر می ماند! پس از سوار

شدن و نشستن پشت فرمان بنز با کیلومتر شمار های بزرگی مواجه شدم که سرعت

را بر حسب مایل بر ساعت نوشته بود و تا سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت عدد گذاری شده بود.

2007 Mercedes-Benz S 600 Driver Side Profile

این سدان لوکس ۵ نفره دارنده موتوری ۱۲ سیلندر بود که طبیعی بود که قدرتش بسیار

بالا است و مالک آن هم از گشتاور و قدرتش بسیار راضی بود.

پیشرانه آن که تقویت شده بود  نیرو  ای برابر با ۶۲۵ اسب بخار قدرت داشت  و موتور

وی شکل بود و ۵۹۸۹ سی سی حجم دقیق دارا بود و همچنین گشتاور آن هم عدد

باور نکردنی ۶۸۹ نیوتن متر بود که با دستگاه اندازه گیری شده بود و مصرف سوخت

آن حدید ۱۸ مایل با هر گالن بود.

2007 Mercedes-Benz S 600 Engine Compartment

2007 Mercedes-Benz S 600 Head on Rear

2007 Mercedes-Benz S 600 Right 1/3 of Dash

در میان تمام خودروهایی که در پارکینگ دوستم بود و آن هایی که کاپوت آن ها

را بالا زدم به جرات می گویم که بی نظیر ترین پیشرانه ای که با آن رو به رو شدم

همین پیشرانه بنز بود و دیگری برای یک مرسدس سی ال ۶۵  آ م گ جدید بود

که آن هم ۱۲ سیلندر بود و ۶۰۴ اسب بخار قدرت داشت.

کابین اس کلاس هم که مانند یک اتاقک لوکس بود بیش از حد راحت بود و می

توان به دو ویژگی مهم آن یعنی یکی زیبایی و دیگری ایمنی آن اشاره کرد

که با یک بار نشستن در کابین متوجه این ویژگی ها خواهید شد و باید به

طراح داشبورد و کابین و طراح نابغه ی بدنه این بنز مرحبا گفت .

نظر یادتون نره دوستان عزیز.///

2007 Mercedes-Benz S 600 Full Dashboard and Windshield

2007 Mercedes-Benz S 600 Front Wheel Close Up


 
بررسی تويوتا فور رانر و تويوتا هايلندر
ساعت ٥:٥٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳۸٦/٩/٦   کلمات کلیدی:

بررسی toyota 4runner و toyota highlander

تویوتا فور رانر و تويوتا هايلندر دو SUV مطرح تویوتا هستند که هر دو  برای بازار آمریکای

شمالی در نظر گرفته شده اند و مانند تویوتا لندکروز از توانایی های خارج از جاده ی

مناسبی برخوردارند و در سطح پایین تری از نظر قیمت نسبت به لندکروز قرار دارند.

2008 Toyota 4Runner Sport Edition 4X4 V8 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

خودروی اول که تویوتا 4RUNNER  باشد کوچک ترین پیشرانه ای که می توان برای این

اتومبیل انتخاب نمود از نوع شش سیلندری ۲۴ سوپاپه با قدرت ۲۳۶ برحسب اسب بخار

 است که حجم تقریبی ۴۰۰۰cc داشته و در لندکرویزر پرادو و بعضی مدل های لکسوس

تا کنون از آن استفاده شده است.

2008 Toyota 4Runner Sport Edition 4X4 V8 Engine Compartment

موتور بعدی ۸ سیلندر است و ۳۲ سوپاپ در سرسیلندر آن قرار گرفته که این پیشرانه

قادر به تولید نیرویی برابر ۲۶۰ اسب بخار است. پیشرانه ی مذکور ۴۷۰۰cc حجم تقریبی

دارد و البته پیشرانه  معروفی نیز هست و در تویوتا لندکرویزر ۲۰۰۷ استفاده شده بود .

محدوده قیمت این اتومبیل حدودآ بین ۳۰ تا ۳۸ هزار دلار است و از مدل sr5 4x2 2008

تا گران ترین آن یعنی limited 4x4 2008 قابل انتخاب است. ضمنآ این تویوتا قرار است

در ایران نیز عرضه شود ولی مدل دوم یعنی هایلندر بعید است که فعلآ وارد شود.

2008 Toyota 4Runner Sport Edition 4X4 V8 3/4 Rear Passenger Side

2008 Toyota 4Runner Sport Edition 4X4 V8 Full Dashboard and Windshield

خودروی دوم تویوتا هاییلندر است که از اسم آن مشخص است که چه توانایی ها و

 و چه قدرتی در انتظار است! این مدل در رده های اسپرت ادیشن و لیمیتد مدل

۲۰۰۸ با موتور های بنزینی معمولی و موتورهای هیبریدی عرضه می شود.

2007 Toyota Highlander Limited V6 4X4 Head on Front

این تویوتا در مدل جدید ۲۰۰۸ فئق العاده زیبا است و می توان گفت که خودرویی جلوتر

از زمان از نظر طراحی نسبت به رقیبان است و کابین هفت نفره آن با سه ردیف صندلی

و داشبوردی شبیه به کامری داخل « های لندر » را نیز مانند بیرون آن بی نظیر ساخته

است .  طراحی های لندر زیبا تر از لندکرویز و پرادو  و  حتی فاررانر جدید  بوده و دارای

طرحی عامه پسند و ععضلانی در بعضی از قسمت ها بوده و نشان دهنده ی آن است

که مهندسان طراحی آن شهامت زیادی به خرج داده اند و اصلآ محافظه کارانه عمل نکره

اند. فروش این اتومبیل در بازار امریکا و کانادا بالا بوده و هر ساله ظرفیت تولید سالانه آن

مانند اکثر ساخته های شرکت تویوتا چند برابر می شود !

2007 Toyota Highlander Limited V6 4X4 Head on Rear

 تویوتا HIGHLANDER جدید پیشرانه ای جدید و نیرومند دارد که با کمک فر ویل درایو

دیفرانسیل توانایی های حرکتی این اتومبیل را بسیار بالا برده است.

( عکس ها مربوط به مدل جدید نیست )

پیشرانه ی اول چهار سیلندر و با حجم ۲۴۰۰ سی سی است که ۱۵۵ اسب بخار نیرو

دارد و پیشرانه ی دوم شش سیلندر وی شکل است که ۳۳۰۰ سی سی حجم داشته

و قدرت آن ۲۱۵ اسب بخار است که در هر دو موتور امکان سفارش سیستم دیفرانسیل

از نوع 4X4 وجود دارد.

به امید آن روز که این تویوتای توانمند و زیبا نیز پس از هایلندر جدید به ایران بیاید و

خانواده ی تویوتا در ایران را تکمیل تر کند.

2007 Toyota Highlander Limited V6 4X4 Engine Compartment

2007 Toyota Highlander Limited V6 4X4 Full Dashboard and Windshield