ميتسوبيشی پاجرو ۲۰۰۸
ساعت ٥:۳٤ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٦/٦/۱٧   کلمات کلیدی:

ميتسوبيشی پاجرو نسل ۴

شرکت میتسوبیشی پنجمین خودروساز در کشور ژاپن است و به دلیل سابقه ی زیاد

در ساخت اتومبیل و دیگر وسایل نقلیه از شهرت بسیار بالایی در دنیا برخوردار است

به خصوص در بخش اتومبیل سازی که با ساخت مدل هایی مانند لنسر و اکلیپس و

پاجرو و ... توانسته قدرت خود را در صنعت خودروسازی جهان نشان دهد. با توجه به

اینکه نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو (پاجروی ۲۰۰۸) به کشور ایران نیز راه یافته

تصمیم به آزمایش این خودرو گرفتم.

چراغ های بزرگ و نسبتآ کشیده ، جلو پنجره ی طویل و کرومی ، پروژکتور های گرد و

زیبا و کاپوت با طراحی جدید ، باعث شده اند که دل هر بیننده را ببرد ولی در طراحی

 پاجروی نسل چهارم مواردی پیدا می شود که تقلیدی از دیگر اتومبیل ها می باشد

مانند چراغ های جلو که ترکیبی از سوزوکی و رنجرور است و رینگ های اسپرت که

از طرح تویوتا پرادو برداشته شده است.

Click to enlarge

 با نگاه به نمای جانبی خودرو  تنها  باربند و  آیینه ها و دستگیره های کرومی جلب توجه

می کند ولی هماهنگی طرح خوب از آب در آمده ولی می توان با خرید چهار عدد رینگ

 اسپورت به زیبایی این ماشین افزود.

طراحی عقب نسبت به قبل بهتر شده و با جای زاپاس فوق العاده و قطعه ی بزرگ

آلومینیمی در زیر سپر عقب طراحی نمای عقب را بهمراه چراغ های اسپورت عقب

فوق العاده زیبا و جذاب کرده و  برتر از رقبای دیگر شده است. 

 

 مدل مورد آزمایش چهار درب بود و همانند نسل سوم کد جی ال اس را داشت و

 نیمه فول بود و از داشبورد  و  کابینی ساده ولی زیبا و هماهنگ بر خوردار بود

ولی تجهیزات آن با توجه به مدل خودرو و کلاس آن کافی بود و می توان گفت که

لیست کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند ASC و هشت عدد کیسه SRS

 ای بی اس و ئی بی دی   سان روف و چنجر و تهویه دیجیتال اتوماتیک و ... را

 داشت و در کل از نظر تجهیزات با توجه به قیمت میتسوبیشی پاجرو می توان آن 

 را مناسب ارزیابی کرد .

 

از روی نوشته ی زیر پنجره در مدل چهار درب می توان به این مسئله پی برد که این

اتومبیل SUV ژاپنی پیشرانه ای به حجم ۳.۸ لیتر دارد ولی اگر  اطلاعات  دقیق  تر

بخواهید باید بدانید که موتور اتومبیل مورد آزمایش حجم ددقیق ۳۸۲۸ سی سی

دارد و توان آن هم ۲۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۹۰۰ است و گشتاوری برابر ۳۵۰

نیوتن متر دارد که در دو.ر پایین ۲۵۰۰ این نیروی تورک حاصل می شود.

این پیشرانه ی جدید میتسوبیشی از نوع شش سیلندر با آرایش وی شکل است و

بر روی درپوش آن MIVEC نوشته شده که صحبت از استفاده از سیستم زمان بندی

متغیر سوپاپ ها دارد که این نوع (MIVEC) مختص کارخانه ی میتسوبیشی است

و سخن پایانی اینکه این خودروی ۷۰ میلیونی قطعآ می تواند رقیبان خود  را  در

کشور به راحتی شکست دهد و این مسئله کاملآ واضح و روشن است و  نیازی

به فکر کردن و شک کردن ندارد چون میتسوبیشی امتحان خود را خیلی وقت است

که پس داده است.