تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس 2009
ساعت ۱٢:٥۳ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٧/٦/۱٦   کلمات کلیدی:

تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس 2009

سلام دوستان

در تابستان امسال فرصتی پیش آمد تا یک دستگاه هیوندای جنسیس سدان مدل ٢٠٠٩ را مورد

آزمایش قرار دهم و با آن رانندگی کنم. GENESIS به معنای ظهور و پیدایش است. این مدل از هیوندایی

در سال 2007 در نمایشگاه دیترویت به عنوان یک کانسپت معرفی شد که  زیبایی  مدل کنونی را نداشت

و در سال 2008 نیز مدل کوپه آن نیز هم بصورت concept و هم proto type  معرفی شده است که گفته

میشود به احتمال زیاد جایگزین مدل Coupe هیوندای در سال های آینده خواهد شد. رقیبان اصلی خودرو

هیوندایی genesis  لکسس LS - مرسدس بنز S class - ب ام و 7-series و آئودی A8 هستند که قیمت

جنسیس (32 الی 37 هزار دلار) از ارزان ترین رقیبش یعنی لکسز سری ال اس کمتر از نصف قیمت آن

است در حالیکه تجهیزات جنسیس اگر بیشتر نباشد کمتر هم نیست!!!

طراحی بدنه : 

 فرم ظاهری این خودروی نو ظهور کره ای در قسمت جلو و دماغه آن شباهت آشکاری به سه خودروی

 مرسدس بنز اس کلاس . لکسز LS و حتی هیوندایی آزرا ( در بخش چراغ ها) دارد و جلو پنجره  آن اگرچه

 تا کنون در هیچ خودرویی دیده نشده طرح ابتکاری خود هیوندا میباشد ولی اگر از فاصله ی دور به آن نگاه

 کنید به یاد مدل های کلاسیک و الگانس مرسدس بنز می افتید .

 در نمای جانبی هم طرح کاملآ آشنا و تکراری بوده چرا که طراحی آن شباهتهای  زیادی به انواع لکسوس

مخصوصآ مدل ES لکسس دارد که به راحتی حتی از فرم دستگیره های دربهای آن می توان به این مسئله

پی برد.

اما می رسیم به نمای پشت خودرو که باز هم مملو از کپی برداری به سبک کره ای است! در بخش عقب

هیوندای جنسیس چراغ ها که از نوع لامپ led یا دیود هستند الهام گرفته از چراغ های بی ام و سری 5

است  و  در کل نمای عقب که زیبا نیز بوده فرمی مشابه طرح های ب ام و   دارد و خط کروم  رنگ  بالای

Finisher ( جا پلاکی ) مانند BMW سری 7 فعلی طراحی شده و نکته ای که جالب است این است که در

نمای جلویی خودرو (بعضی مدلها) در هیج نقطه ای آرم کمپانی HYUNDAI دیده نمی شود و جلو پنجره

کمی ناقص به نظر می رسد در صورتی که در نمای عقبی جنسیس آرم هیوندایی بالای خط کروم رنگ

همانند تمامی مدل های هیوندای قرار گرفته و خودنمایی می کند و در تمامی مدل ها دو عدد لوله اگزوز

بیضی شکل کرومی در دو لبه سپر خودرو قرار دارد و با رینگهای نقره ای براق 20 اینچی خودرو همخوانی

دارند .

در مجموع اگر چه طرح جنسیس 2009 سرشار از کپی برداری های متعدد در نقاط مختلف بدنه است

و اصالت زیادی ندارد اما اگر اصالت محصولات هیوندای برایتان مهم نباشد دیگر نباید مشکلی از جهت

طراحی خارجی خودرو داشته باشید چرا که طرحی محافظه کارانه . کمی ساده و در عین حال بسیار

مجلل و زیباست. در این اتومبیل جدید تقلید طرح در نمای خارجی بسیار بیشتر از نمای داخلی ماشین

هست ولی باید قبول کرد کهکره ای ها هم در کپی برداری و تقلید دست کمی از چینی ها ندارند و

این مسئله که مدل های جدید هیوندای پس از جنسیس از طرح آن الگو گرفته شده اند مانند هیوندای

سوناتا 2009 فیس لیفت شده و یا هیوندایی جنسیس کوپه نشان از آن دارد که طرح Genesis سدان

طرح موفق و مورد قبولی تا به امروز بوده است.

طراحی کابین : 

 در داخل Hyundai Genesis کمی بیشتر ابتکارات مهندسان هیوندای دیده می شود و همین طور تقلید

کمتر بجز فرمان که شبیه بنتلی CFS است و کنسول پایینی که شبیه بنز های CL و S کلاس و طراحی

داشبورد  آن  غریب  و تازه است و طبیعتآ  طراحی  داخلی جنسیز زیبایی طراحی خارجی آن را ندارد و

ویژگی های آن صفحه ی نمایشگر ال سی دی بزرگ لمسی استفاده از آلومینیوم  چوب و چرم به رنگهای

مختلف و استفاده از اهرم دایره ای شکل برای فرمان کنترل کامپیوتر و دیگر امکانات الکترونیکی اتومبیل

است.  صفحه کیلومتر شمار از نوع فلورسنت با زمینه ی سفید رنگ است که تا سرعت 260 کیلومتر بر

ساعت عدد گذاری شده است. سیستم صوتی LEXICON است که 17 بلندگو دارد و آمپلی فایر 528

واتی  دارد ضمن این که گفته می شود سیستم صوتی موجود در این خودرو بهترین سیستم صوتی

خودرویی جهان است که تنها یک اتومبیل است که سیستم صوتی آن بهتر از این نوع است: رولزرویس

فانتوم!  جنسیس دارای لیستی از امکانات استاندارد است مانند :

8 عدد کیسه هوا - پشت سری فعال - کنترل الکترونیکی پایداری - رینگ 20 اینچی - کروز کنترل پیشرفته

تطابقی- صندلی های گرم شونده و سرد شونده- مه شکن مخفی شونده با تنظیم نور اتوماتیک  -

سنسور مسافت - سیستم ناوبری با دوربین عقب - بلوتوث - USB - IPOD ـJACK - سیستم صوتی

 528 وات با گیرنده ماهواره ای( لکسیکن) - و 30 گیگ حافظه - 17 عدد بلندگو - دی وی دی پلیر و ... .

این خودرو به گفته شرکت آسان موتور تا قبل از پاییز وارد بازار ایران خواهد شد و قیمت آن برای مدل با

پیشرانه 3.8 لیتر حدود 70 میلیون تومان خواهد بود.

موتور و گیربکس : 

 هیوندایی جنسیس با سه گونه پیشرانه مختلف عرضه شده است :

پیشرانه اول از نوع لامبادا V6 حجم 3300 سی سی با قدرت 242 اسب بخار 24 سوپاپ

پیشرانه دوم شش سیلندر V6 حجم 3800 سی سی با نیروی تولیدی 290 اسب بخار 24 سوپاپ

پیشرانه سوم از نوع Tau هشت سیلندر V8 با حجم 4600 سی سی 32 سوپاپه با قدرت 368 اسب

بخار با دو میل سوپاپ در هر   سر سیلندر  که خودروی جنسیس با وزنی بیش از 2 تن با موتور سوم

که  اولین  موتور 8 سیلندر کمپانی هیوندایی است  شتاب 0 تا 100  کیلومتر اش برابر با 5.5 ثانیه و

زمان طی مسافت 400 متر 14 ثانیه با سرعت 166 کیلومتر بر ساعت است.

حداکثر سرعت این اتومبیل 255 کیلومتر با موتور 8 سیلندر است که شتاب جانبی این اتومبیل عظیم

الجثه 0.87 G است یعنی در سر پیچ ها خودرو این میزان پایداری را دارد که 87 درصد وزن  خودرو  را

تحمل می  کند  و   نشان از دینامیک بالای Genesis 2009 دارد. تمامی  مدل های جنسیس از نوع

دیفرانسیل عقب هستند و نسبت تقسیم وزن بین دو محور 53 به 47 است که باعث پایداری و ثبات

فوق العاده با توجه به وزن زیاد و ابعاد بزرگ اتومبیل می شود.

 مصرف سوخت پیشرانه 8 سیلندر در بزرگراه 9.8 لیتر در 100 کیلومتر و در شهر 14 لیتر در هر 100

کیلومتر با گیربکس شش سرعته خودکار شیفترونیک می باشد.

موتور  3800cc نیز در اتوبان 8.75 لیتر و در شهر 13.5 لیتر در اضای هر صد کیلومتر است.

پایان سخن : 

شعار شرکت هیوندایی برای جنسیس این بود:

ابعاد سری 7  + عملکرد سری 5  +  قیمت سری 3

که براستی این سه فاکتور  به خوبی رعایت شده بخصوص فاکتور قیمت که چه در امریکا که قیمت

آن بین 32 تا 37 هزار دلار است و چه در ایران که قیمت آن 70 میلیوم تومان است در میان رقبای

لوکس آلمانی و ژاپنی خود سربلند تر از آنها است و در کشور ایران هم بازار خوبی برای آن پیش بینی

میشود و قطعآ فروش بالایی مانند دیگر مدلهای هیوندایی در کشور خواهد داشت.