نيسان اکسترا ۲۰۰۷
ساعت ۳:۱٦ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸٥/۱۱/۱٢   کلمات کلیدی:

 سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز می خوام نیسان اکسترا مدل ۲۰۰۷ رو آزمایش فنی بکنم.

امیدوارم نظر بدهید .

طراحی بدنه : 

پس عرضه ی مدل پاترول در ایران پس از چند سال نیسان اکسترا عرضه شد

که در کشورمان این نیسان با نام نیسان رونیز شناخته می شود.

البته نیسان رونیز را نباید نسل جدید پاترول دانست ولی در کشور ایران این

خودرو در واقع به نوعی مدل تقویت شده و البته گران شده ی نیسان پاترول

است که خیلی از پاترول سواران نمی توانند این خودرو را به دلییل قیمت بالا

نسبت به پاترول خریداری کنند .

طراحی اکسترا یا رونیز مدل ۲۰۰۷ با رونیز ایرانی ساخت پارس خودرو تفاوت

بسیار زیادی دارد ولی هنوز قسمت هایی از این خودرو دست نخورده باقی

مانده اند و  در نگاه اول می توان فهمید که این اتومبیل یک نیسان رونیز است.

در کل طراحی این خودرو کمی خسته کننده و قدیمی شده ولی حداقل از

مدل های موجود در کشور ایران بسیار زیباتر و بخصوص مدرن تر است.

جالب است که بدانید  این نیسان در ۸  تیپ مختلف عرضه شده است که

از نظر نوع موتور و تجهیزات ایمنی و رفاهی و همچنین نوع انتقال قدرت و

دیفرانسیل با هم تفاوت هایی دارند .

 2007 Nissan Xterra OR 4X4 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

2007 Nissan Xterra OR 4X4 3/4 Rear Passenger Side

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Driver Side Profile

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Head on Front

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Head on Rear

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Front Wheel Close Up

طراحی کابین : 

پس از بررسی بدنه ی این اتومبیل به داخل آن وارد می شویم.

همه ی  چیزها در داخل کابین ساده و کمی قدیمی هستند ولی در عین

سادگی  هماهنگی خوبی با هم دارند . رنگ تودوزی این خودرو خاکستری

تیره است که بسیار کسل کننده می باشد و به دلیل استفاده از تنها یک

رنگ برای داشبورد ظاهری ارزان قیمت و ساده دارد و کوچک تر از آن چه

که هست به نظر می  رسد البته باید توجه داشت که این   نیسان یک

اس یو وی است محدوده ی قیمت آن بین  20 الی 28 هزار دلار میباشد

و نباید از آن انتظار یک خودروی بسیار لوکس را داشت.

این  خودروی پنج نفره دارای ۶  عدد ایربگ از نوع اس آر اس می بااشد  و

همچنین در این نیسان از سیستم کنترل پایداری و سیستم ضد قفل ترمز

ای بی اس به صورت استاندارد در تمامی مدل ها استفاده شده است. 

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Full Dashboard and Windshield

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Center 1/3 of Dash

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Left 1/3 of Dash

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Right 1/3 of Dash

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Glove Box

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Radio and Console Area

موتور و گیرباکس : 

این خودروی اس یو وی متوسط و ۴ در دارای موتور های متنوعی می باشد .

موتور اول ۴۰۰۰ سی سی حجم دارد و شش سیلندر وی شکل میباشد و ۲۶۱ اسب

بخار قدرت دارد. گیربکس مورد استفاده برای این موتور اتوماتیک ۵ سرعته است.

نوعی گیرباکس دیگر هم برای این اتومبیل قابل سفارش است که از نوع تیپ ترونیک

و شش سرعته می باشد.

موتورهای دیگر برای نیسان اکسترا همگی ۴ سیلندر و در انواع بنزینی و دیزلی

هستند که همگی  آن ها دارای مصرف سوخت نسیتآ کم و با عملکرد و توان

بسیار بالا می باشند.

منتظر مطالب بعدی در این وبلاگ باشید.

2007 Nissan Xterra OR 4X4 Engine Compartment